Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har mistet min bredbåndsforbindelse!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Jeg har i dag mistet min bredbåndsforbindelse i butikken, grundet misforståelse med tidligere ejer.

Jeg driver en købmandsforetning, og er derfor afhængig af at mit dankortsystem virker 100%. Lige pt, står kassen offline, og ELECTON/MASTERCARD og andre debit kort kan nu ikke bruges. Offline betalinger kører som det skal.

Mit spørgsmål er: Findes der et firma der kan komme og opsætte bredbånd, så min kasse og dankortterminal kan virke korrekt igen? Jeg har kontaktet et hav af udbydere dagen lang, men får samme svar igen og igen. Minimum 2 ugers ventetid. Kan det passe at der ikke findes et firma der kan komme med det nødvendige udstyr og opsætte dette, inden for et døgn?

Jeg er ikke den store internet/EDB ekspert, så er lidt fortabt pt. Håber nogle af jer kan hjælpe mig, hurtigst muligt.

På Forhånd tak.

Vh

Søren.

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:13

Jeg har ikke så meget forstand på terminalerne. Men kan en mobil bredbånd forbindelse ikke bruges? Køb 4g bredbånd for en måned eller noget. Koster nok 500-1000 inkl alt men så har du forbindelse med det samme. Det er mit bud i hvertfald

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 22:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren

Hvis det er vigtig det virker nu og her så køb noget mobil bredbånd og en 3/4G router. Så kan du bruge det til du har noget bredbånd igen :) 

Mvh.

Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 13
Skrevet kl. 22:17

Tidligere ejer af butikken har fortalt mig at mobilt bredbånd ikke vil virke på kassesytemet. Har tænkt på det, men vil ikke underskrive noget da jeg ikke kan fortryde købet, hvis det ikke skulle virke. Min plan er lige pt at få fat i TDC i morgen tidlig, de er den sidste bredbåndsleverandør jeg mangler. 

Men tak for svar begge to! :) 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:31

Søren Schaltz:
Jeg har i dag mistet min bredbåndsforbindelse i butikken, grundet misforståelse med tidligere ejer.

Hvad mener du nøjagtig med det ?. Det må være muligt at få den tidligere leverandør til at fortsætte i dit navn ?. Ellers er der måske noget lokal fællesantenne med net du kan komme på ?. Eller dit lokale EL Selskab kan måske levere ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 22:32

Om internettet kommer igennem en kobber ledning i jorden eller via 3/4G i luften, er jeg ret sikker på din dankort terminal er ligeglad med, så længe den har forbindelse til nettet kører den.

Spg er vel så bare om der er 3/4G dækning i butikken.

Men tag dog en snak med din leverandør af kort terminalen, de bør om nogle kunne give dig et svar på lm det kan køre via 3/4G.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 13
Skrevet kl. 22:36

Jeg vil prøve at kontakte dem i morgen, for det SKAL bare op og kører i morgen igen :)

Jeg er helt nystartet, så min erfaring er ikke så stor endnu. Tak for dit indlæg Michael. Rart med flinke mennesker, der gerne hjælper med tåbelige spørgsmål :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 13
Skrevet kl. 22:42

Det bunder i at jeg og tidligere ejer af butikken, blev enige om at jeg kunne køre videre på hans kassesystem, indtil sommer ( vi kender hinanden godt) og det bredbånd der var installeret i forvejen. Da jeg har skiftet grossist, vil den tidligere leverandør ikke åbne for nettet igen, da den forbindelse er speciallavet til tidligere grossist. Giver det mening??

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:49

Søren Schaltz:
Da jeg har skiftet grossist, vil den tidligere leverandør ikke åbne for nettet igen, da den forbindelse er speciallavet til tidligere grossist. Giver det mening??

Nej desværre. Jeg kan ikke forstå hvad din Net leverandør har med din grossist at gøre ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 13
Skrevet kl. 22:56

Lige pt har jeg ingen netleverandør. Havde en aftale med tidligere ejer om at han betale for nettet indtil sommeren, hvor han så ville give mig besked inden, så jeg kunne få bestilt en ny forbindelse. Nettet bliver betalt som det skal, men tidligere grossist har bedt bredbåndsleverandøren lukke for forbindelsen i dag, da den var leveret igennem dem, igennem en lukket forbindelse.  Har lidt svært ved at forklare det, da jeg ikke er ret dygtig til det område.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)