Jeg har lavet en facebook side hvor der dagligt vil komme innovative og inspirerende opslag. Jeg har lanceret en konkurrence om 2 "MacBook pro" computere for at få nogle flere likes. Den 30 Maj vil konkurrencen slutte og der bliver kåret 2 vindere.
Jeg finder det som en god ide at lave viral markedsføring, i form af denne konkurrence.
Siden hedder "Ideas Hideaway"
Er der nogle af jer der kan anbefale flere markedsføringsmetoder? Gerne billige da jeg har ofret en del penge på denne konkurrence.
Den bedste - og billigste - måde at få relevante likes på, er ved at lave interessant indhold på sin Facebook Side og løbende eksponere dette ved hjælp af Facebook annoncer.
En effektiv måde at skabe opmærksomhed om en Facebook gruppe er at tage gruppebilleder og tagge dem med navne - så er du til en event eller bare sammen med en gruppe venner, så bed om lov til at bruge deres billede (få det evt. på skrift for en sikkerheds skyld). Fanger du dem i en sjov situation (fx savlende over rpæmien, kan du opfordre folk til at byde på, hvad de tænker/siger i billedet - det tiltrækker også altid kommentarer og dermed opmærksomhed.
En effektiv måde at skabe opmærksomhed om en Facebook gruppe er at tage gruppebilleder og tagge dem med navne - så er du til en event eller bare sammen med en gruppe venner
At blive tagget på et billede på en facebookside rangerer vist ikke særlig højt på ens newsfeed. Det er typisk de færreste der kommer til at se det.
Til trådstarter:
De fleste smutveje til hurtig markedsføring er efterhånden blevet piftet af Facebook's konstant udviklende system, så som Kasper siger, skab interessant indhold, også skal tilhængerne nok komme af sig selv.
(Ja, du får selvfølgelig dine nærmeste til at dele dine opslag, fordi de gerne vil.)
Og hvis du er så opsat efter at få konkurrencer sat i gang, skal du prøve at tage et kig på Page Guidelines under sektion E.
Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk
Prøv at forestil dig selv som kunde, hvad ville skabe værdi for dig. Hvorfor skulle du like og følge den her virksomhed?
Jo flere følgere du får til din side, jo større kundedatabase skaber du dig. Du skal lære din kunde at kende, du skal altid kunne svare på hvorfor netop din kunde er kunde hos dig.
Jeg vil mene du er på vej det helt rigtige sted med at bruge Facebook som din salgskanal, du bare nødt til at få styr på dit konkurrencemodul eller mangel på samme :) Derudover heftig nok præmie lige at sende afsted, tænk over hvad du giver til dine kunder og hvor meget værdi du får tilbage af det.