Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kurér Virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere. 

Jeg har fået en god idé! (synes jeg selv)

Jeg går p.t. på handelsskolens HHX uddannelse, på 2 år. Efter skolen har jeg i tankerne at tage et sabbat-år. Men hvad skal man lave i dette sabbat-år?

Jeg har gået og tænkt lidt over dette spørgsmål, og fik fornylig en god idé om at jeg skulle starte en form for "kurér-virksomhed". Hvor jeg evt. kunne tage imod ordre, også køre/transporte varer for kunder, til forskellige destinationer i Danmark. Det ville kun kræve en bil / minivan.

Hvad synes i om ideen? - Er den god/dårlig - Kan det lade sig gøre? - Skal man have en speciel certificering for at køre kurér-kørsel?

Håber på svar.

Mvh. David K. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

DavidKristensen:
Hvad synes i om ideen? - Er den god/dårlig - Kan det lade sig gøre? - Skal man have en speciel certificering for at køre kurér-kørsel?

En rigtigt dårlig ide, for det findes rigtigt mange kurerfirmaer som kæmper om kunderne i et meget hårdt marked.

Mvh

Ravn

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David.

Godt initiativ! – og ikke for at skramme dig helt væk, så vil jeg lige fortælle dig, at konkurrencen inden for dette felt er sindssyg hård. Men det kan naturligvis lade sig gøre, du skal bare ikke regne med at det bliver nemt at skaffe kunder osv… Der skal kæmpes!

Tilbage til spørgsmålet: Det kræver ikke noget særligt andet end en bil og et kørekort. – og derfor er det også så attraktivt at starte op, i og med at det er nemt at komme i gang.

 

Mvh

Thomas 

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ville du kunne køre en pakke på 43 Kg  fra København til Skagen , for  kr. 120,- + moms ? det er de priser vi er ude i

det er et hårdt markedet

Tilmeldt 30. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, tak for hurtigt svar. 

Jeg kan forstille mig at der er hård konkurrence inden for netop logistik løsninger, vognmændsforretninger og kurér-kørsel.

Jeg syntes bare at ideen om at køre rundt i et års tid, og varetage forskellige kunders gods var en meget fristende idé ;-)

Det kan være man skal søge jobbet hos en i forvejen etableret vognmand.. det var nu også mere drømmen om at opstarte en lille virksomhed, der trak lidt, bare for at prøve det.

Mvh. David. 

Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Det er altid prisværdigt meget drive og initiativ. Dog tror jeg du nemt kommer til at havne i løvens gab. Det er både et hårdt markedet men også et marked hvor det tager lang tid at få kunder nok til at det giver økonomisk mening. Ydermere har du den ulempe at de store aktører kan levere større volume og optimere deres forretning meget nemmere da de har flere biler og kan samle tingene.

Derudover er du også meget sårbar på omkostninger til markedsføring, administration og ikke mindst driftudgifter, da mange af disse ting er lige så dyrt for et firma med EN bil frem for et firma med 30 biler.

Hvis du f.eks. skal køre en pakke fra Kbh til Århus, så forventer kunden at det sker ret hurtigt (åske endda samme dag). Det betyder at prisen for opgaven jo reelt skal dække omkostninger (bil, forsikring, brændstof, broafgift, fortæring, løn m.v.), hvilket bringer kundes pris langt højere op end andre kan løse opgaven for. Det hjælper selvfølgleig hvis man kan få faste kunder, men det er jo også det de andre firmaer rigtigt gerne vil og går målrettet efter.

Hvis du har et ønske om at "tøffe rundt" i landet og tænke lidt over livet, så vil jeg helt klart anbefale dig, at du i stedet forsøger at få et job som chauffør. Det vil med stor sandsynlighed også give dig en bedre og mere stabil indkomst.

Hvis det derimod er lysten til at prøve kræfter som iværksætter og forretninger, så vil jeg råde dig til at søge mod områder der er mere enkle og hvor du ikke er oppe imod så stærke og hårde kræfter som du uundgåeligt kommer op mod.

...Men hvis man vil ting nok er der også basis for at det kan lykkedes. Men alligevel er der nogle ting der er sværere at lykkedes med end andre. Og jeg tror du her har givet dig selv en af de rigtigt svære opgaver.

Med venlig hilsen

Anders

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lige huske det ikke "bare" er en bil og et kørekort. Dertil skal der også transportforsikring osv. Det er lidt dyrere at starte op, end det virker som om du tror og du vil komme til at køre med mange pakker i starten, som er ren underskud for dig indtil du har fået en fast kundebase.

Tilmeldt 30. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders. 

Tak for svar. Det virkede egentlig bare som en god idé til at starte med. Jeg havde ikke tænkt så langt i den økonomiske og administrative tankegang, hvilket jo er en afgørende faktor for om en virksomhed, vil klare sig godt / ikke godt. 

Jeg har en idé om at starte og drive en lille virksomhed engang. Det er nok bare ikke lige i kurérbranchen jeg skal bevæge mig ind på.

Mvh. David. 

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David.

Jeg tror ikke det er realistisk, at drive en virksomhed i et års tid, fordi man ikke lige havde andet og give sig til, og så i øvrigt godt kan lide tanken om at drive egen ”butik”

 

At drive egen virksomhed er enten eller. Det/de første år som iværksætter er meget sjældent guld og grønne skove. Det er pisse hårdt og det er pisse dyrt (i forhold til hvis du bare finder dig et job)

 

Hvis du kun har tænkt dig at bruge 1-2 sabbat år, så skal du ikke starte egen virksomhed (min mening)

 

MEN igen: godt initiativ David! :D

 

Mvh

Thomas

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)