Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af pensionselvskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg er i gang med at se på hvilken pensionselvskab vi skal benytte i firmaet til os medejere og til vores ansatte.

Pensionselvskabet skal dække en bred faggruppe og et bredt lønspektrum. Det drejer sig om elever, produktionsansatte, designere, kontoransatte og os medejere.

Jeg tænker at jeg vil vælge selvskab ud fra hvilket selvskab der historisk har forrentet pengene bedst gennem eksempelvis de sidste 3,5 eller 10 år.

Hvilket selvskab er det?

Er der andre ting jeg skal overveje?

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:13

Jeg synes Industriens Pension gør det godt. De sidste mange måneder efter de er kommet på markedsrente har de lagt på over 1,5% pr. måned i afkast.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 18:08

Tak for svaret.

Jeg havde dog håbet at der var en herinde der havde overblikket over de forskellige muligheder og ud fra det kunne anbefale et selvskab.

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 19:59

Stort område og et simpelt/enkelt svar vil ikke være dækkende!

Jeg har en baggrund som forsikringsmægler indenfor firmapension og har hjulpet mange store og små virksomheder i junglen af muligheder.

Afkastet er selvfølgelig vigtig - men forsikringdækningernes betingelser og priser er også væsentlige parametre da de kan spise en pæn del af kagen.

Pris og betingelser afhænger generelt af jeres vægtede sammensætning mht. det hele; antal, løn, alder, funktion (funktionær/håndværkere etc)
(dvs. der skal bruges oversigt over medarbejdere med bl.a. navn, cpr. månedsløn, stilling. 

Er I medlem af arbejdsgiverforening ? Er der indgået overenskomster eller lokalaftaler med fagforeninger?

Det skal ikke lyde som en kæmpe opgave - men lige nu er vi ved forarbejdet, hvor jeres ønsker til indbetaling, forsikringsdækninger og investeringsmuligheder skal afdækkes.
Så en anbefaling af et eller flere pensionsselskaber kan først laves, når de har afgivet et tilbud.

NB - mht. IndustriensPension så er de sjældent konkurrencedygtige på de væsentlige parametre. Sådan er det nogle gange når kunderne kommer af sig selv via overenskomster Zip it!

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 20:47
Jeg ville tage en snak med en pensionsmægler om jeres muligheder. Især muligheden ved at lade de forskellige selskaber byde ind på jeres ønsker. Det er sikkert godt givet ud i længden og dejligt med en mægler som kan virke nogenlunde neutral i valget (får sikkert provision fra dem alle sammen uanset hvilken du vælger).
Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 13:36

Pilde:
Jeg ville tage en snak med en pensionsmægler om jeres muligheder. Især muligheden ved at lade de forskellige selskaber byde ind på jeres ønsker. Det er sikkert godt givet ud i længden og dejligt med en mægler som kan virke nogenlunde neutral i valget (får sikkert provision fra dem alle sammen uanset hvilken du vælger).

Kender du så en god pensionsmægler, der kan tage mig i hånden?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)