Jeg er ved at starte en ny hjemmeside op, som skal seo optimeres til det engelske marked. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om nogen af jer kender til en hjemmeside leverendør (som f.eks. bricksite), der har engelsk server? Jeg vil gerne starte ud med en gratis hjemmeside, hvis det er muligt. Det er ikke en webshop, det drejer sig om, men en ganske almindelig hjemmeside.
Vi har servere placeret i USA. Det er ikke gratis, vores planer starter fra 30 kr. pr. måned. Til gengæld får du langt bedre kvalitet. Samtidig er det langt mere sandsynligt at de personer der ligger på samme server som dig hos en gratis host vil være spammere, hackere, tiltrække DDoS angreb osv. end en tilsvarende betalt host.
Dermed ikke sagt at betalte hosts ikke bliver misbrugt. Det gør de. Normalt ser man det bare mere hos de gratis eller meget billige.
Og det er vigtigt for dig fordi en delt server ikke er adskilt på samme måde som en vps eller dedikeret, og for eksempel en spammer kan sørge for at spamme, så diverse mail servere så ikke vil acceptere mails fra den server du er på.
Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.
Det er faktisk ikke helt rigtig at SEO intet har at gøre med hvilke server den ligger på for det har det. Det er nok ikke alt afgørende, men det har noget at sige.
Grunden til at mange vælger Dandomæne er fordi har deres server i Danmark, hvorimod ONE.com har deres i udlandet.
I 2008-2012 boede jeg i USA, hvor jeg gennemgik en intens udvikling i min viden omkring internet-branchen. Jeg lavede professionelle webløsninger for både store og små organisationer, firmaer og privatpersoner, så jeg har stor erfaring med at arbejde med engelske servere.
Du kan skrive til mig på mika@col323webdesign.dk så kan vi snakke nærmere omkring hvad det helt præcis er du står og mangler!