Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugerombudsmanden siger :(

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med et af pbs tjek om man overholder deres krv fik jeg denne anmærkning. 

- I skal vedlægge en faktura eller kvittering med varen.

Forbrugerombudsmanden har følgende standpunkt vedrørende forsendelse af faktura på e-mail "Når det gælder forsendelse af e-mail til forbrugeren, skal i som erhversdrivende være særligt opmærksomme på, at forbrugeren ikke nødvendigvis henter deres e-mails fra deres elektroniske postkasse lige så ofte, som de henter deres fysiske post fra postkassen. Dette indebærer, at i som erhvervsdrivende ikke kan forvente, at forbrugerne nødvendigvis reagere lige så hurtigt på elektronisk post, som de ville reagere, hvis der havde været tale om traditionel fysisk post.Vi ser derfor gerne, at i medsender en faktura eller kvittering med varen, således at forbrugeren modtager begge samtidigt."

Jeg kontakter dem efterfølgende for at høre om der er undtagelser, men pbs´s fortolkning er at der skal sendes faktura til personen der bestiller varen. Både admistrativt og økonomisk er det jo "fucked up". Hvordan slipper i uden om det, eller sender i faktura til "køber" hver gang?

For ikke at nævne hvor uenig jeg er i forbrugerombudsmandens tese om at folk ikke tjekker mail så ofte som postkasse, og da slet ikke folk der køber via nettet.

P.S. Jeg skulle også ændre mig visa logo til det nye (på betalingssiden)

Jimmy

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Forbrugerombudsmanden og PBS følger åbenbart ikke med tiden. Kunder der køber via nettet er da vant til at få faktura via e-mail. Selv DSB gør det når du køber togbillet online.

Men der KAN selvfølgelig være en forskel hvis du giver kredit.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)