Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor Prestashop - Magento? Hvorfor ikke en wordpress webshop??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har nogle webshops i prestashop hvilket også køre udmærket, jeg er dog løbet ind i nogle problemer i forbindelse med Prestashop, som jeg ikke selv kan løse, men har heller ikke kunne finde nogle der kan. 

Jeg tænker bare med wordpress, som efterhånden også laver nogle flotte webshop temaer og som er så fleksibel med tilføjelsen af forskellige moduler.

Hvorfor er wordpress webshops ikke så udbredt som Prestashop og Magento??

Jeg overvejer nemlig om hvorvidt jeg selv skal have en shop i wordpress, men vil gerne høre jeres meninger omkring dette?

Hilsen T.

Fra København
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 55
Fra  MacKabler.dk Skrevet kl. 13:50

Hej Thomas

Jeg har en webshop kørende, på 3. måned, og vi bruger wp e-commerce, som jeg på ingen måder vil anbefale. Vi oplever utallige fejl, hvor vores kunder f.eks. ikke kan vælge leveringstype, eller også bliver den registreret forkert i vores system, og dermed kræver det en masse ekstra timer at tjekke efter.

Derudover oplever vi også fejl med headeren (sessions), og tit og ofte kan plugins ødelægge flere ting på siden, f.eks. hele sidebaren.

Der findes dog også Woocommerce til wordpress, men har dog aldrig prøvet det før, så det kunne være en mulighed for dig.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 14:12

Thomas Hillerup:

Wordpress er et CMS System. Content Mangement System -> Hvis primære formål er at præsentere information.

Der er over tid, udbud/efterspørgsel, blevet behov for at udvikle en overbygning (plugin) til wordpress der gør at man også kan lave et checkout/sælge produkter. Men når dagen er omme er wordpress formål at præsentere information.

Prestashop & Magento er grunlæggende udviklet til salg & forretning. altså ægte e-handels platforme.

DynamicWeb, SiteCore er andre eksempler på CMS systemer der af nød har fundet på en overbygning til e-handel.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan der svares meget enkelt på - Wordpress er et blogsystem og et rigtig godt et af slagsen. Overbygningen med en shop gør det til en blog med en shop, hvis man skal stille det meget firkantet op.

Presta og Magento er udviklet som shopløsninger - og udelukkende til det formål. Der er langt flere udvidelsesmuligheder og langt flere vækstmuligheder. Bevares, hvis man ønsker en lille shop med få produkter, så kan WP-løsningen da sikkert godt bruges.

Hvis man derimod har ambitioner om en shop, hvor der på sigt kommer vækst og man derfor har behov for at udvide den, så er der ingen vej uden om de professionelle løsninger, her vil jeg tillade mig at nævne Magento, som den mest professionelle platform af de to - og det helt uden at være "farvet" :D

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 14:50

Thomas Hillerup:

Jeg synes nu at der er utrolig mange som starter wordpress og ikke mindst woocommerce shops op for tiden, men det er da klart, at hvis man skal have en dedikeret webshop, så er der god fornuft i, at bruge et af de systemer som er bygget specifikt til formålet.

Prestashop og Magento er tungere at danse med, fordi de ganske enkelt kan flere ting.

Husk også, at problemer med de tunge systemer ganske ofte kan løses ved at få en hosting som passer. For mit vedkommende, er den ultimative shopløsning en Magento hosted på magentohotel.dk . Det fåes ikke ret meget bedre (jeg har ikke set det).

Men hvorfor ikke bare gå i gang med wordpress og eksperimentere lidt med det. Det er ganske udmærket (med woocommerce) hvis man ikke ikke har et kæmpe varelager og skal integrere med diverse lagerstyringssystemer og økonomistyringssystemer etc.

Det vil helt sikker blive meget mere udbredt i fremtiden.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)