Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google AdSense skatteoplysninger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

På min AdSense konto under Start -> Betalinger -> Betalingsmodtagerprofil står der Skatteoplysninger -> Kontotype: Personlig.

Hvad vil det sige? Jeg har ikke mulighed for at ændre denne - den valgmulighed er der simpelt hen ikke. Da jeg bruger den som virksomhedskonto lyder det umiddelbart forkert. AdSense er momsfrit, så spørgsmålet er om det har nogen betydning?

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 10:43

Der må da være andre der er eller har været i samme situation?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57

Jeg kan ikke svare på om du kan ændre den. Du har ret i at google adsense vel er en ydelse til irland og ikke i sig selv udløser moms du skal betale.

Du kan her se hvordan du skal indberette lidt alligevel: http://www.startvaekst.dk/momsadwords 

Det skal med i rubrik B, og jeg mener - men er ikke 100% sikker, (99%ca) at du også skal listeindberette det - ved at skrive googles org/cvr nummer og beløbet - ´Det skriver startvækst godt nok ikke. Du skal lidt ned i teksten i linket fra startvækst for at finde AdSense.

Her kan du læse om listeindberetning - som du - MÅSKE kan søge fritagelse for når det er så lidt men det ser ud som, at jeg har ret, det skal som udgangspunkt indberettes - så både samlet i rubrik B og liste indberettes - se her:

http://anettesand.dk/tag/listeindberetning/

Håber andre kan svare om man kan ÆNDRE PERSONLIGT TIL VIRKSOMHED i AdSense

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 11:06

Tak for dit svar. Jeg indberetter som beskrevet på startvaekst.dk, det er bare det felt med skatteoplysninger på google, der undrer mig. Derfor vil det være rart, hvis jeg kunne lokke nogen til at checke deres adsense konto, og se om de har andet stående end "Personlig". Jeg mindes ikke at have haft valget mellem virksomhed/personlig, da jeg oprettede kontoen.. men det er længe siden, så jeg kan tage fejl.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)