Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder til mine bettinganalyser og andre artikler - HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 246
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har fundet et fint design til min hjemmeside vedrørende sport og betting.

Dog vil jeg ikke rigtigt igang, før jeg ved, hvordan jeg kan skaffe billeder til bettinganalyserne samt de andre generelle indlæg om sportsverdenen, der kommer.

Har i nogen ideer til, hvordan jeg kan skaffe billeder? Vil ikke bruge penge på billeder nemlig.

Kan jeg eventuelt tage nogle selv, eller bliver det for dårligt?

Jeg kommer højst sandsynligt ud med en analyse til Dortmunnd - Madrid i morgen, og kan jeg da godt gøre det her, eller er det no go?
"Jeg udskriver hvert holds logoer og ligger dem ved siden af hinanden på en græsplane og tager der billedet"
Logoerne finder jeg bare på google, men er der copyright på dem?

Eventuelt andre forslag?

Mvh Mathias Kock :)
www.betmaster.dk

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 00:33

Hvis du leder efter gratis stockphotos, kan de findes på http://www.sxc.hu/ 

Med hensyn til din anvendelse af klublogoer, har jeg set flere blogejere der er blevet kontaktet af diverse fodboldklubber, om at fjerne deres logo, da de ikke har fået tilladelse til at anvende denne. 

Så umiddelbart kan du jo skrive en mail til klubbernes kontakt/presseansvarlige og spørge pænt, det tager ikke mere end en times tid, såfremt du typisk laver analyser på de store CL, PL, Bundesliga og La Liga. :-) 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 01:42

Det er lidt blandet, hvem der tillader brug af logoer, og hvem der ikke gør. Nogen selskaber har et område på deres website for presse/medier, med logoer og billeder der må benyttes til artikler om virksomheden - det skal dog tydeligt være anført, hvad de må bruges til.

Jeg tror dog ikke der sker noget ved at du anvender logoerne - men det er nok en god ide at spørge. Så længe du ikke misbruger logoer og billeder, og husker kildeangivelse, så tror jeg allerhøjst du kan blive bedt om at fjerne dem.

Men under alle omstændigheder er det nok en god ide at have helt styr på rettighederne :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:32

Hej Mathias!

Jeg vil anbefale dig at kigge ind på colourbox.com, som er i den lave pris for download af billeder. De har en høj kvalitet, og de har også en afdeling på hjemmesiden med de billeder du omtaler. Jeg kan ikke lige huske reglerne omkring brugen af disse billeder, men det kan du eventuelt selv kigge på.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Skrevet kl. 14:49

tak for de mange svar!

Fandt ud af at jeg faktisk har en lidt ældre Dortmund trøje! Kan jeg eventuelt bruge den i et billede, jeg selv tager eller hvad?

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Fra  RejseGear Skrevet kl. 22:48

Mathias Kock:

tak for de mange svar!

Fandt ud af at jeg faktisk har en lidt ældre Dortmund trøje! Kan jeg eventuelt bruge den i et billede, jeg selv tager eller hvad?

Sagtens.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Skrevet kl. 23:22
Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Fra  RejseGear Skrevet kl. 07:52

Mathias Kock:

Også selvom logoet er tydeligt at se? Tjek eventuelt min side nu for at se billedet! :)
www.betmaster.dk

Ja, det skulle der vidst ikke være noget problem med, eftersom konteksten hænger fint sammen -- men det skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig klog på, da det hele jo kommer an på klubbens tolerance i forhold til bloggeres brug af deres logoer. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)