Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vareprøve uden registrering af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Er det muligt at jeg kan modtage en vareprøve fra Kina uden at have registreret virksomheden endnu? Jeg tænker at de måske kan sende pakken som "gave" eller lign?

Jeg skal betale ca 70 dollars for vareprøverne med fragt.

Vh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16

Du må bare ikke videresælge - så er det til dig selv privat du importerer vil jeg mene når du ikke har virksomhed - og det må du godt - så længe det ikke er med videresalg for øje og du kommer til at betale moms jo. Er det en hel del ens varer, vil told måske reagere med tro om videresalg. Ring evt til told og skat hvis ikke andre mere vidende svarer dig her

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:27

Mange tak for dit svar. Det er selvfølgelig ikke med vidersalg for øje. Leverandøren oplyste mig at jeg lige så godt kunne vælge 10 vareprøver ud fra deres sortimentet da det ville koste det samme i fragt som 3 vareprøver, som jeg foreslået :-) Går ikke ud fra Told tror det er til vidersalg da det er så lille et parti.

Vh.

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 18:31

MrLando:

Går ikke ud fra Told tror det er til vidersalg da det er så lille et parti.

Det tror jeg ikke, du behøver bekymre dig. Hvis det er 10 forskellige vareprøver, burde det ikke kunne skabe tvivl. Modsat hvis det var 10 vareprøver af samme slags, kunne det muligvis godt give problemer.

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16

MrLando:
Er det muligt at jeg kan modtage en vareprøve fra Kina uden at have registreret virksomheden endnu?

Du behøver såment ikke være så kreativ for at undgå moms og told på vareprøver når værdien er begrænset. Der er få regler som skal være opfyldt for at vareprøver kan undgå told og moms.

http://www.dagligmail.dk/jurvejl/singleafsnit.asp?vejl=Toldvejledning;%20Toldbehandling%20-%202012-1&table=VE_dvejledningtoldbehandling20121&id=512&afsnit=D.4.5.2%20Varepr%F8ver%20af%20ringe%20v%E6rdi

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)