Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeordsfunktion i Adwords

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med alle jer kloge mennesker

Håber, I har tid og lyst til at hjælpe mig med at forstå søgeordsfunktionen i Adwords.

Jeg kan simpelthen ikke få greb om, hvordan jeg bedst bruger termerne "fleksibel", "Eksakt" og "sætning" til at vælge søgeord ud fra.

Og hvordan pokker kan et søgeord have lav volumen, hvis det har 22.200 lokale søgninger og 165.000 globale søgninger?

Anden info:

Jeg er i gang med at lave indhold til et firma, hvis website skal redesignes og der skal laves nye tekster. Firmaet "sælger" uddannelser og har som sådan ikke nogen konkurrence i lokalområdet, hvorfra de henter de fleste af deres elever.

Jeg vil gerne hjælpe dem til en bedre placering på Google samt være med til at sikre, at flere finder deres uddannelser på forskellige søgeord.

På forhånd tak

/Mette

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 101
Fra  Dupp Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Det kan også godt være en smule rodet, men skal prøve at give dig en hurtig og kort gennemgang af dine spm.

Hvis vi starter med "fleksibel" - hvis vi nu tager udgangspunkt i den virksomhed du nævner er uddannelse jo et ret relevant ord. Hvis du vælger ordet Uddannelse og det er fleksibel, så vil ALLE søgninger der indgår uddannelse få vist din annonce f.eks. Uddannelse til fodboldtræner eller "En film om uddannelse". Derfor pas på med at sætte den til dette - det kan blive dyrt for dig.

Eksakt siger nærmest sig selv, er ordet uddannelse så vil dine annoncer kun blive vist hvis man søger på "uddannelse" og intet andet.

Sætning - Har du søgeords sætningen "Uddannelse kbh" så vil dine annoncer blive vist på alle de google søgninger hvor der i sætningen indgår "uddannelse kbh" f.eks. Hvilke uddannelser er der i kbh.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte mig MEGET ind i lokalesøgninger. Adwords er så smart at man præcis kan bestemme i hvilket område i DK. hvor ens annoncer skal blive vist. Da det lyder som om den virksomhed du skal hjælpe er ret lokal kan dette vær en stor fordel.

Men held og lykke - håber det kunne bruges

Nikolaj

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)