Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress SEO plugins vs. the real deal

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 77
Fra  Lead360.dk Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg sidder og arbejder på en hjemmeside bygget på Wordpress, hvor det jo er muligt at installere plugins. Er alle de velkendte SEO plugins noget værd, eller skal man have fat i SEO-eksperter for at opnå et brugbart resultat?

Jeg ville blive glad for et dybdegående svar med PRO's & CON's, så jeg får et fyldestgørende overblik over de fordele og ulemper der er afhængigt af mit valg jeg ska træffe :)

// Mads

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 23:41

plugins gør ikke noget for dig - du skal selv udfylde om det er et plugin eller uden - men plugin tillader dig at justere dine seo indtastninger direkte i wordpress uden at tilgå koden

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 13
Fra  Lead360.dk Skrevet kl. 23:54

Så langt er jeg med. Det var nu mere om disse plugins kan lige så meget, som "manuel" SEO

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 00:04

Mads A. Olesen:

Så langt er jeg med. Det var nu mere om disse plugins kan lige så meget, som "manuel" SEO

Nu ligger der jo også SEO-arbejde uden for de såkaldte plug-ins, men hvis vi ser bort fra det, så må svaret være: Ja, hvis det kombineres med den rette viden.

Og nej, det gjorde dig sikkert ikke meget klogere, men dit spørgsmål svarer til, at spørge en håndværker: Er alle de velkendte hammere og søm noget værd, eller skal man have fat håndværkere for at opnå et brugbart resultat?

Et SEO-plugin er et værktøj, så ja det kan en masse ting. Men det kommer mere an på om personen har kompetencerne og den nødvendige viden til at benytte det.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 13
Fra  Lead360.dk Skrevet kl. 00:16

Metaforen er nok nærmere: Kan skruemaskinen det samme som en skruetrækker.

Jeg er udemærket klar over, at der skal lægges tænkearbejde i begge. Det var nu mere om der var tekniske begrænsninger ved disse plugins, og i så fald hvilke. 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 07:25

Der findes plugins, som hjælper dig godt på vej. Eksempelvis yoast. Men det fungerer mere som en medhjælp til at huske en række dele af SEO, men det kan du også sagtens gøre selv uden et plugin.

Det forhindrer dig dog ikke i dit SEO-arbejde at bruge det.

Venligst

Brian Phillip

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 08:03

Vil sige at Yoast SEO plugin er super, både for at du husker det hele og ikke overfylder :)

Men Yoast SEO begrænser dig også lidt da du pr side kun kan target et keyword, hvilket er fint men hvis du har en side med uendelig lang tekst kan det være træls :)

SEO for wordpress (tror jeg det hedder) er også et fint et :)

Der findes sku mange..

Men hvis du får/har noget viden om SEO, så bland dem med et plugin :) og læs mere på SEO engang imellem :) - Gerne ugentligt gem en masse artikler osv som du falder over, også en søndag (etc) sæt dig ned i et par timer og læs det hele og skriv det ned du har brug for for at kunne huske det :-)
Så en uge efter når du laver det næste læsning, gennemgår du også det fra sidste gang med dine noter :)

Det har jeg brug for at gøre fordi jeg har hukommelse som en guldfisk :)
Men det hjælper alle mennesker til at huske bedre hvis man lige går det igennem lidt tid efter :)

Mvh 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 13
Fra  Lead360.dk Skrevet kl. 08:32

Tak for Jeres input! Jeg er nu ikke i tvivl om, at jeg vil bruge disse plugins til at tage siden så højt som muligt uden ekstern hjælp, og når toppunktet er nået, kan det være jeg skal købe det sidste udefra :)

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 08:34

Mads A. Olesen:

Tak for Jeres input! Jeg er nu ikke i tvivl om, at jeg vil bruge disse plugins til at tage siden så højt som muligt uden ekstern hjælp, og når toppunktet er nået, kan det være jeg skal købe det sidste udefra :)

Smart Mads :-)

Læs lidt om SEO, da pluginnet ikke gør alt for dig ;-) Du kommer længst med lidt basis viden :)

Og husk for guds skyld at ha styr på ALT tags ved billeder :) 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 13
Fra  Lead360.dk Skrevet kl. 08:47

Jeg synes ikke jeg kan finde et ALT tag til iframe. Kan det passe at det skal se sådan her ud:

<iframe src="link til video her" width="600" height="400" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen>Endnu en reklamevideo og promovideo reference</iframe>

Teksten/alt tag til videoen er tiltænkt "Endnu en reklamevideo og promovideo reference"

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)