Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår jeg dublicate content ved CSV import af mange produkter?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Idet Google jo straffer dublicate content med en dårligere placering eller udelukkelse! Men ved en prissammenligningsside i WP (WooCommerce) med flere tusinde produkter kan jeg jo ikke sidde og omskrive samtlige tekster på produkterne som dagligt bliver indlæst automatisk - men jeg vil jo også gerne stå godt når vi snakker SEO - what to do?

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Businessman

Produkt tekster skal du skrive unikke, der er ingen udvej. 

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

kan man ikke få en "ikke læs dette google" ting på ? jeg har en webshop med 8000 varer hvor jeg skal bruge teksten / facts fra leverandøren

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt grøn på dette område, hvordan vil du gøre det med et java script ? og ville du lave billeder af alt det crap ? :)  der må da være en måde at sige til lille peter google bot at han ikke skal kravle på mine produkter :) ?

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mike, selvfølgelig er "facts" DC, men hvis du holder det til et minimum, og det står enten før eller efter en unik tekst, på alle produkterne, så har du intet at frygte. 

Så er det hel normalt "common sense" at Googlebot betegner det mere som en af de mere bekendte inden for DC, nemlig et design element. Altså, i grove træk. så gør det ikke noget, så længe DU holder det til et min. eks:

- 5 Timers lade tid

- Grøn i solen

- Eksploder ved berørelse

Og at du ikke skriver en kanon lang tekst.

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

okay perfekt, fordi jeg kaster da op hvis jeg skal rette 8000 produkters tekst. Men der findes ikke en kode man kan sætte foran alle "categorierne" med et lille stop skilt til google bot ? Jeg har kun facts med i mine beskrivelser da det er det jeg får fra leverandør-

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mike D.Jensen:
Men der findes ikke en kode man kan sætte foran alle "categorierne" med et lille stop skilt til google bot ?

Ikke helt sikker på at jeg forstår. Men du kan lave det som hedder Noindex, follow. SÅ bliver siden ikke indekseret.

Du kan også udelukke sider i robots.txt de kan dog godt risikere at blive crawlet.

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay , tak for det Emil. Og beklager dybt til trådstarter at jeg kom til at overtage tråden. Dette stopper nu.

 

rigtig god søndag til alle

Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt i orden Mike - det var jo ganske relevant :-)

Og tak til Internexus :-)

Men der må da være en eller anden måde at omgås dette... jeg skal jo leve af, at kunderne nemt kan finde mine kunders produkter på Google og herefter sendes til det pågældende produkt på mit site!!! 

Så Internexus - kan jeg ikke bare udelukke/beskytte selve CSV feltet med den lange produktbeskrivelse fra Google i stil med det du beskriver? Og derudover have et CSV felt med X antal bylines (overskrifter) som så er "tilladt" for Google at kravle???

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)