Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af smykker - Regler mm.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 02:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg ønsker at starte en webshop med salg af smykker. Så vidt jeg har kunne læse mig til skal følgende regler overholdes:

"Metaller i smykker
Ifølge reglerne er det ikke tilladt at importere eller sælge:

- produkter der frigiver mere end 0,5 mikrogram nikkel/cm2/uge, og som er beregnet til at komme i direkte og langvarig berøring med huden. For ørestikker/piercingsmykker er grænsen 0,2 mikrogram nikkel/cm2/uge."

1. Jeg ønsker at importere færdiglavede smykker fra Kina. Hvordan skal jeg håndtere det? Skal jeg vælge de smykker ud jeg ønsker og så fortælle leverandøren, at de ikke må indholde mere end overstående og så gå ud fra han overholder dette eller hvordan kan man sikre sig bedst?

Blev informeret om at de fleste af smykkerne var bestod af "zink legering/zink alloy", men jeg kunne også godt tænke mig at importere guld og sølv smykker.

2. Er det muligt at få en vareprøve hjem selvom jeg ikke har oprettet virksomheden endnu og ikke har CVR nr. osv.?

Jeg håber en med erfaring på området kan hjælpe mig da jeg er lidt grøn på det her område :-)

Vh.

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dit ansvar at sikre at smykkerne lever op til de gældende regler.

Med hensyn til handel med smykker i ædelmetaller (guld, sølv, platin osv) gælder der nogle helt særlige regler som du kan læse om på ædelmetalkontrollens website: www.aedelmetalkontrollen.dk

Mvh Jens

P.s. Jeg arbejder med en stor smykkefabrik som har gode referencer på det danske marked. Skriv til mig hvis du vil høre mere om det. De arbejder primært med sølv/guld, men kan også arbejde med billigere metaller.

Mvh Jens

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)