Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumentation for rejseudgifter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Fra  Alver ApS Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde opdaget dette fradrag i år - har haft alt for travlt til at sætte mig ind i tingene - og ændrede så min årsopgørelse derefter. Efterfølgende ændrede jeg også på de forrige års. Det resulterede i et brev fra skat, hvor jeg bliver bedt om dokumentation for fradraget.

De beder om: Opgørelse over hvorledes fradraget er beregnet

Dokumentation for hvilke indtægter nævnte udgift er knyttet til

og dokumentation for rejser/udgifter

Er der andre her, der har skulle dokumentere rejseudgifter? Hvordan har I gjort?

Jeg har brugt det standardfradrag jeg læste, der var på 455 kr til mad/småfornødenheder og 195 for overnatning. Så har jeg ganget det med det antal dage jeg har været på rejse.

Jeg kan jo godt sende en liste over rejsedagene, men da rejsene har været en blanding af møder med kunder, og rejser med kollegaer for at planlægge/konceptudvikle samt rejser for at finde nye produkter og markeder, kan jeg jo ikke dokumentere en indtægt i alle tilfælde der kommer direkte fra rejsen. Er der nogen der har forslag til hvordan jeg dokumenterer disse ting?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dels skal du vise hvilke indtægter det er knyttet til - ved at i dit regnskab f.eks. vise hvilke af de kunder eller leverandører du har besøgt, som har givet kroner og ører i de regnskab der danner grund for dit overskud de år. De godkender lettere, hvis du kan vise at der var en sammenhæng med indtægt, end hvis det kunne line ferierejse i sagens natur

Du må ellers begrunde så godt du kan med møder, kolleger, koncept osv, men det er også klart, at der skal være en sammenhæng til indtægten, ellers risiker du diskussion om et evt samlet fradrag mod anden indkomst og meget andet. Selve det ,med at dokumentere selve udgifterne må være relativt enkelt til en stor del, men ellers må du sandsynliggøre. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Fra  Alver ApS Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

skal lige forstå det, du skriver her...  "risiker du diskussion om et evt samlet fradrag mod anden indkomst og meget andet". Kan du uddybe? En anden ting er, at det er mig som lønmodtager, der har fået brevet fra skat og skal dokumentere, så når du skriver i dit regnskab, mener du så firmaets regnskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Alver:
risiker du diskussion om et evt samlet fradrag mod anden indkomst og meget andet
Jeg troede det var som virksomhed du harvde trukket diæter og for en virksomhed der ikke kan dokumentere vil et tab jo kunne bortfalde og hvis den ikke kan dokumentere noget fornuftigt om rejserne, men måske skal at skrive, at det var 14 dag i Thailand - og at ex din hustru var med - men at du besøgte to du gerne ville ha som leverandører - så risikere den jo at de tager den bort og afhængigt af alle de andre regnskabsforhold, kan skat jo nægte fradrag for tab i anden personlig indkomst, hvis ikke driften var seriøs. Det har jo ikke betydning hvis det er som lønmodtager du spørger

Alver:
En anden ting er, at det er mig som lønmodtager, der har fået brevet fra skat og skal dokumentere, så når du skriver i dit regnskab, mener du så firmaets regnskab?

Jeg mener det regnskab hvor du har fratrukket rejserne. Det er åbenbart som lønmodtager du har rejst som jeg forstår dig her, og her kan du jo bare få din arbejdsgiver til at dokumentere, at du har rejst det pågældende antal døgn, og ikke fået betalt f.eks hotel og mad eller hvad det er du har taget diæt fradrag for - hvis det er som lønmodtager - så det er givet det langt nemmeste

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Fra  Alver ApS Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det uddybende svar.

Jeg har et ApS, hvor jeg er ansat som lønmodtager, så på den måde, er jeg jo min egen arbejdsgiver

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var du lidt langt tid om at liste frem til - men det betyder ikke det store ud over, at du vil ha skærpet pligt til at kunne redegøre for rejsernes selskabsmæssige behov, da du jo nu i det tilfælde kontrollerer dig selv. Skat vil derfor kunne stille en del krav til din dokumentation for det selskabsbehov der har været

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Fra  Alver ApS Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile jeg fik ik en mail om at dit nummer to svar, var kommet, så derfor tog det lidt lang tid. Men tak for svarene Yes

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)