Hej For første gang har jeg en virksomhed, hvor der er tale om et varelager og derfor har jeg et spørgsmål. Min virksomhed reparerer computere og dette vil så sige, at når jeg laver en ordre, så har jeg et vareforbrug af forskellige ting: Reservedele, emballage mv. Nogle reservedele er bittesmå skruer som har kostet højst et par ører i indkøb - skal jeg opgøre dette, når jeg trækker vareforbruget i forbindelse med ordren? Desuden - kasserne og fyld, som telefonerne returneres i, skal ligeledes udregnes og tælles med i vareforbruget til en ordre? Det som jeg reelt nok spørger om er - er der en nedre grænse for, hvilke omkostninger til en produktion skal udregnes til hver ordre? Eksempel: En ordre er udført og har krævet følgende forbrug fra varelageret: - 1 ny harddisk (400 kr.) - 2 skruer (stykpris på 1,5 øre) - 1 kasse til forsendelse (15 kr.) Skal varelaget opgøres ned til detaljen - dvs. ovenstående vil blive 415,045 kr. eller tæller man ikke de helt små med, så det heder 415,00 kr.? På forhånd tak for hjælpen. |
De omkostninger du ikke lægger på fakturaen skal du selv betale.
Hcis der er gået 2 skruer a 1 øre synes jeg de skal med, ellers skal du jo betale dem.
Den nedre grænse bestemmer du. Du kan jo skrive "diverse 0,5 kr " på alle dine regninger til dækning af divers skruer.