Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg trække i vareforbrug

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For første gang har jeg en virksomhed, hvor der er tale om et varelager og derfor har jeg et spørgsmål.

Min virksomhed reparerer computere og dette vil så sige, at når jeg laver en ordre, så har jeg et vareforbrug af forskellige ting: Reservedele, emballage mv.

Nogle reservedele er bittesmå skruer som har kostet højst et par ører i indkøb - skal jeg opgøre dette, når jeg trækker vareforbruget i forbindelse med ordren?

Desuden - kasserne og fyld, som telefonerne returneres i, skal ligeledes udregnes og tælles med i vareforbruget til en ordre?

Det som jeg reelt nok spørger om er - er der en nedre grænse for, hvilke omkostninger til en produktion skal udregnes til hver ordre?

Eksempel:

En ordre er udført og har krævet følgende forbrug fra varelageret:

- 1 ny harddisk (400 kr.)

- 2 skruer (stykpris på 1,5 øre)

- 1 kasse til forsendelse (15 kr.)

Skal varelaget opgøres ned til detaljen - dvs. ovenstående vil blive 415,045 kr. eller tæller man ikke de helt små med, så det heder 415,00 kr.?

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 17:58

De omkostninger du ikke lægger på fakturaen skal du selv betale.

Hcis der er gået 2 skruer a 1 øre synes jeg de skal med, ellers skal du jo betale dem.

Den nedre grænse bestemmer du. Du kan jo skrive "diverse 0,5 kr " på alle dine regninger til dækning af divers skruer.

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 14:56

Hej

Tak for dit svar. Kunden skal ikke afregnes for småtingene eksempelvis skruerne. Kunden betaler en aftalt pris og forbruget af reservedele er kunden underordnet.

Jeg tænker mere i forhold til, at indkøbet af skruerne tilføres mit varelager, men hvis jeg ikke trækker dem ud i forbrug, vil mit varelager have en højere værdi end der reelt er. Selvom det er småpenge, så bliver det akkumuleret til en værdi.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 18:59

Dit varelager(skruer) mm skal du jo opgøre mindst 1 gang om året lager primo - lager ultimo giver dit forbrug i året, som skal skrives i dit årsregnskab

Derfor vil det ikke blive akkumuleret.

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 11:17

Hej kah

Tak for dit svar :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)