Jeg er ved at arbejde på et nyt projekt og kom i den forbindelse til at tænke på, om brugen af tags og kategorier kan skade min ranking på google pga. duplicate content? Eller forstår google godt, at det bare er en måde at opdele indholdet på?
du skal helst ikke have samme indhold i flere kategorier - hvis du skal så kan du lave no index på en af dem så der kun er en der indekseres - m.h. til tags, kan for mange ændre din % af søgeord på siden, så kontrollerer løbende :)
Men selvom jeg kun har en kategori, så kan indholdet vel både findes på forsiden og under kategorisiden? Desuden kommer der jo et "tag-archive" ved brug af tags, der vel også kan forårsage duplicate content? Eller hvad?
Men selvom jeg kun har en kategori, så kan indholdet vel både findes på forsiden og under kategorisiden? Desuden kommer der jo et "tag-archive" ved brug af tags, der vel også kan forårsage duplicate content? Eller hvad?
ja korrekt - du kan lave no-index på undersider - hvis du er i tvivl, så søg på din tekst og se hvor mange gange den er indekseret med forskellige adresser :)