Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan jeg starte virksomhed igen ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,er

Jeg er en ung fyr. Som har haft et firma men blev nød til og lukke det da 2 kunder løb for regninger for 120.000kr. Jeg  fik betalt levendør ud men har en gæld til told og skat som jeg afdreger fast på den er på ca. 75000kr. Jeg er ikke gået konkurs med firma eller personligt valgte bare og lukke det.

Jeg er nu kommet mig over tabet af min forretning vi har været i retten mod skyldnerne men da de har lukket deres aps firmer var der intet og hente.

Jeg er nu kommet til et punkt i mit liv hvor jeg gerne vil starte op igen jeg har 2 planer som jeg vil køre ved siden af mit gode arbejde med god løn så jeg kan afdrage af osv.  

Dette er handel direkte med slutbruger nu ikke grossist men en webshop hvor varene i 9 ud af 10 tilfælde bliver sendt ud fra producenten altså ingen lager samt vil jeg sælge min arbejde kræft til nogen af producenterne der selv har forespurgt mig  

Kan jeg på nogen måde komme i gang igen? Altså få et Cvr nummer ?  Eller skal jeg vente de små 2 år til jeg har betalt af ?

Jeg ved bare jeg vil kunne tjene ca. 100.000kr allerede i år som jeg naturligvis vil bruge til og afdrage  min gæld.

Glæder mig til og høre fra jer.

Hilsen Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23

Du kan meget let få et cvr nummer ved at oprette et personligt ejet firma

via virk.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 172
Fra  Cardfever Skrevet kl. 18:29

Må straks sige at jeg ikke har den store juridiske viden. 

Dog synes jeg det er flot du er kommet dig og vil videre som selvstændig!

Som advokaten over mig også siger, burde du kunne komme i gang med det samme ved at stifte et personligt eget selskab

Held og lykke med dit nye projekt!

Mvh Martin. 

Højdan

Tilmeldt 18. Apr 13
Skrevet kl. 18:58

Hej Jacob

Jeg har bare fået at vide hvis jeg har en gæld på 50.000 kr til skat vil de ikke give mit et cvr nummer ?

Tilmeldt 18. Apr 13
Skrevet kl. 18:59

Hej MArtin.

Mange tak. Ja tog mig os langt tid og følgte mig som en frisko men man kan jo ikke altid gøre for de ting der sker i ens liv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01

Det kan Erhvervsstyrelsen ikke nægte dig.

Hvis du har afslaget liggende på en mail, må du gerne sende mig en kopi af det.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:05

Advokat Jacob Berner Rue:
Det kan Erhvervsstyrelsen ikke nægte dig.

Har nu også hørt at hvis man skylder mere end 50.000kr til det offentlige kan man ikke få et CVR nummer. Men det kan da være det ikke er rigtig.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 19:52
Man kan godt skylde penge til det offentlige samtidigt med at man får et cvr nummer. Skat kan derimod stille nogle krav ifølge opkrævningslovens paragraf 11 hvis man har en gæld hos skat
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 20:00

Hej,

Næsten alle produkter på min shop, kører som dropshipping (direkte fra grossist/producent til kunde) og det kan virke. Værd dog opmærksom på, at denne måde typisk er forbundet med ekstra omkostninger, nogle grossister/producenter tager en smule mere ved dropshipping, du skal også forvente ekstra omkostninger i fragt, i det du ikke kan købe stort ind og dermed kommer over evt. fragtgrænser (alt dette afhænger naturligvis af hvad det er du vil sælge)

Fordelen ved brug af dropshipping, er som du selv nævner, ingen udgifter til lager og ingen penge bundet i en lagerbeholdning.

Jeg vil mene det godt kan lade sig gøre :)

Venlig  hilsen

Henrik
Hpcare

Tilmeldt 18. Apr 13
Skrevet kl. 20:20

Hej Henrik

Har haft virksomhed før og de sammen levendør og det blir sendt fra tyskland faktisk med en biliger fragt ind i danmark samt biliger priser på varen dog tager det 1 dag mere.

Men kan ellers kun give dig ret.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)