Jeg lytter lige med på tråden :) Men jeg kan sige at jeg har god erfaring med magento da jeg er i pratik i en webshop. Jeg får dog kun lov til at oprette produkter, så det er ikke det store jeg ved om det.
Jeg har også læst lidt om joomla. Vil selv gerne starte en webshop op når jeg er færdig med uddannelsen til sommer. Men som sagt så lytter jeg lige :)
Jeg syntes personligt selv Prestashop er ganske udmærket. Jeg har prøvet osCommerse også Prestashop, men har ikke så meget andet at sammenligne med, men da jeg faldt over Prestashop følte jeg ikke for at søge efter andre systemer, da jeg syntes det var rimelig hurtigt at sætte sig ind i, og der er et hav af muligheder. :-)
Emnet har sikkert været oppe før om hvem der er bedst osv., men nu vil jeg spørge, hvad der er nemmest at sætte sig ind i.
Den nemmest er nok Prestashop! Grunden til det er Magento i høj grad er lavet til større firmaer og deres problematikker, mens det virker som Prestashop er bygget til at være så et simplere system. Den der med at det er mere ambitiøst at vælge et system fra for et andet, eller i mine øjne helt galt. Jeg ser det som at den kloge e-købmand, vælger det system der hurtigst muligt kan få ham i gang med at sælge varer på nettet.
Hvis du er vant til at kode Wordpress themes og kan din html, css, JavaScript etc. så tror jeg at du relativt hurtigt vil kunne banke en fed shop op, både i Presta eller Magento. Men hvis du ikke er den store kode-haj, så skulle du tage et kig på vores CloudSprout det er gratis og 100% drag-n drop, pt. er vi ved at få lavet 10 templates alle kan bruge gratis.
Har ikke prøvet magento, men kun prestashop. Jeg synes Prestashop er rigtig godt og nemt at sætte sig ind i. Dog synes jeg tit jeg støder ind i nogen mærkelig og dumme fejl, samt nogle begrensninger. Men det er til gengæld relativt nemt at kode simple moduler til prestashop, hvorimod det er lidt sværre at skulle ændre på allerede eksisterende funktioner. Jeg har flere gange overvejet at prøve magento af, men kan ikke få mig selv til det, da jeg synes prestashop er brugervenligt både front office og back office. Og er bange for ikke at finde det samme i magento.