Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Spam-klikker" min adwords kampagne - gør det noget?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har efter lidt tids kiggen på min analytics, set jeg får utrolig mange klik på min adwords kampagne, men det er 1side/besøg og 0sek besøgs varighed. Det må være fordi der sidder én person, der keder sig ret meget, og tror det påvirker min kampagne og side, at denne person gør det?

Man kan se, bare for i dag ser det sådan ud

Betyder det noget for mig, min side, min adwords kampagne og min google rank, at der er en der sidder og gør sådan noget?

Og er det noget man skal gøre noget ved?

Måske er det bare en tilfældighed, men det har set sådan ud den sidste uge - pånær lørdag og søndag, og alle klik er fra Aalborg. Mistænktsomt?

DBH

Tim

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:48

Det kunne sagtens være en der lige har fået AdWords og så tror de kan snyde Google ved at klikke på deres egne reklamer. Enten det, eller så kan det være en person som vil skade en anden persons AdSense, ved at klikbombe dennes reklamer.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 172
Fra  Cardfever Skrevet kl. 16:03

Nu skal jeg ikke fremstå som ekspert på området. 

Er dog overbevist om, at jeg via mit netværk har fået at vide at google kun tracker og trækker et klik per IP per kampagne om dagen. 

Der må være en guru herinde der mere specifict kan be- eller afkræfte dette. 

God dag!

/Martin

Højdan

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:09

Hej Tim

Jeg tror ikke dine stats viser forkerte kliks, i såfald ville google med stor sandsynlighed sortere de kliks fra og enten vil du aldrig blive opkrævet penge for dem, eller også vil du få pengene krediteret din konto. Google er rigtig god til at fange den slags. Men det hele kræver at man kigger lidt dybere i din konto for at fastslå om de giver mening. Det kunne være om der er en pludselig stigning i CTR, visninger eller lignende.

Derudover så viser dine statistikker som du har sendt os, ikke andet end at folk måske lander på en landingsside, hvor de ikke har mulighed for at klikke videre fra til andre sider interne sider og dermed vil de kun have mulighed for at klikke tilbage i browseren eller på musen eller lukke browser vinduet og dine stats vil derfor se ud som det billede du har sendt, hvor 100% bouncer. Du kan ikke med normale GA kode spore tiden en person er på en enkelt side uden at han også springer videre til den næste side hvor du også har tracking kode på. Tiden han har været på den ene side er da tidspunkt han lander på side A minus tidspunkt han lander på side B = tid på side A, groft sagt.

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Skrevet kl. 08:35

Tak for svarende alle sammen! :-)

Har lige haft et par dages pause med reklamer på Google, og straks forsvandt dette "fænomen" med en masse "tomme" klik ind på min side.

Nu har jeg sat reklamen på Google tilbage igen, og STRAKS oplever jeg det samme. Igennem Adwords kan jeg se, at jeg f.eks. får 5 klik på mine reklamer. I analytics kan jeg se, at jeg får 40 besøgende fra mine Adwords kampagne. Når man går ind og ser nærmere på det, kan man se, at de fleste besøg kommer fra samme by, fra besøgende der har samme operativ-system, version osv osv. Det betyder i mine øjne, at det kun kan være den samme person, der klikker ind på min annonce, trykker tilbage, trykker ind igen osv.

Det må da være for at sabotere min annonce?!

Personen må tro, at for hver gang han klikker betaler jeg. Han må også tro, at hvis jeg får en masse enkeltside frekvenser, vil Google nedprioritere mine annoncer, og min almindelige placering på Googles søgeresultater.

-Vil det gøre det, eller har det som sådan ingen konsekvenser for mig, andet end jeg betaler for 1 klik om dagen, for den der sidder og trykker rundt?

Eller er jeg helt ude i skoven?? :-)

DBH

Tim

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 16:59

Umiddelbart ja så kunne det da godt lyde til en snyder, men damn det er uintelligent snyd! Hvis du føler dig sikker på at det er en fusker kan du jo bare få fat i IP'en og så ekskludere IP'en i Adwords, så vises annoncen ikke for den IP :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 17:01

P.S så skal du lige være helt sikker i din sag inden du gør noget, der kunne lægge nogle andre ting bag. Men det er fuldstændigt umuligt at sige uden adgang til din Adwords og Analytics konto.

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Skrevet kl. 09:47

Jeg er ret sikker, der bliver ved med at være en masse besøg fra Aalborg, alle sammen med en enkeltside frekvens på 100%, så synes næsten der er for oplagt til at kunne være andet - irriterende.

Hvordan får man fat på IP'en, så jeg kan gå ind og ekskludere den? For det er halv irriterende, at skulle se på det pjat hele tiden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 09:57

Hej Tim

Hvis du ikke har adgang til logfilerne på webserveren, skal du have fat i et stykke kode der kan logge IP'erne, og evt. bare sætte koden ind på den ene landingsside du snakker om og så vil du hurtigt kunne se hvilken IP der går igen 40 gange eller lignende. Derefter ville jeg så lige tjekke op på den IP for at se om der er noget info på den her: http://whois.net/ og så evt. lige tjekke den på http://www.geoiptool.com/en/ for at se om det geografiske passer.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)