Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moderselskab med forskellige underselskaber og forskellige partnere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg ville høre om der er nogle der ved noget om muligheden for at oprette et form for moderselskab og en række datterselskaber hvor man faktisk har forskellige partnere i de forskellige datterselskaber?

Jeg tænker at det ville mindske administrationsbyrden væsentligt hvis man kunne konsolidere sine forskellige firmaer så de blev organiseret hierakisk på den måde.

Sagen er nemlig den at jeg har en række forskellige projekter med forskellige mennesker og det går hurtigt hen og bliver uoverskueligt synes jeg med alle de cvr-numre osv.

Nogle der kender til løsninger for den type problemer?

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 10:39

Hej Bumle
Det kan du sagtens. Nu skriver du selv selskaber, så den oplagte løsning, vil være at have et personligt ejet Holding Selskab, f.eks. Aps, med derunder liggende datterselskaber, som du helt eller delvist ejer. Dette gør dog ikke at du slipper for at hvert selskab har sit eget cvr. nummer. 

Dbh fra Jørgen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48

Som nævnt ligger svaret til højrebenet med et holding ApS som ejer de underliggende drifts ApS MEN

Holding og ET drift kræver en kapital indbetalt forud - og stående fast - på 80.000 kr og for hvert ekstra drifts ApS der skal oprettes, nye 80.000 kr. Disse ekstra 80.000 kan andre være med i, og dermed eje f-eks. halvdelen, men hvis du tænker et holding som DU alene skal eje, og så f.eks. 4 andre selskaber som du har sammen med andre 50/50, så skal du finansiere 160.000 kr og de andre partnere 160.000 kr for at ha de ialt 4 x 80.000 = 320.000 som så inkluderer holding 

Det er med andre ord lettere dyrt og kompliceret og du får et CVR og et særskildt renskab i hver

Som enkeltmandsvirksomhed kan du kun ha EN virksomhed og et CVR - men du kan oprette I/S med andre personer i samme form, dog igen, hvert sit CVR og selvstædige regnskab

Du kan godt ha flere brancher og føre afdelingsregnskab for hver, i et enkelt CVR som personlig virksomhed.

Læs evt her om OPRETTE APS OG HOLDING 

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)