Hej Karin,
At flytte en side fra et system til et andet, er altid en størrer opgave.
Forskellige systemer, virker oftest meget forskelligt, mht. opsætning, og måden at bruge dem på - Der er således en indlæringskurve for hvordan det nye system virker i forhold til det gamle.
Hvis den primære grund til at skifte er af økonomiske grunde, vil jeg råde dig til at regne meget nøje mht. hvad det ene system koster mod det andet. Det er ikke kun flytningen der vil koste, men du vil ofte får en udgift på hosting, samt betalinger, der vil ligge udenfor selve systemet.
Hosting kan sammenligned med den månedlige betaling til Dandomain for deres shopløsning. Jeg vil tro at den ofte kan gøres billigere, når det er ren hosting der tales om.
Hvor meget der kan spares på betalingsdelen afhænger meget af hvilken løsning der vælges, og der vil næppe være meget at spare, vil jeg tro.
Det er min vurdering at det vil tage nogen tid at tjene det hjem, dog vil du stå mere fleksibelt bagefter, med flere muligheder for shoppens funktionalitet, og hvis du vil skifte hosting, eller have andre til at hjælpe med shoppen.
Som du nævner er OpenSouce shops gratis at anskaffe, men oftest skal man have hjælp til at sætte nogle ting op, eller som i dit tilfælde, flytte data.
De fleste systemer kan import/eksport af produkter og brugere. Dog tror jeg ikke at mange shopløsninger kan importere ordrer, så din ordrehistorik vil måske forsvinde, så hvis din shop har en login funktion vil brugerne ikke kunne se deres tidligere ordrer.
Det er desværre aldrig ligetil, og ovenstående er hverken for eller imod DanDomain, men blot for at belyse nogle af de problemer jeg har oplevet med migrering mellem forskellige sysemer.
At skifte til et Open Source system, gør det ikke nødvendigvis billigere på kort sigt, tværtimod, men det vil det med stor sandsynlighed i det lange løb, samt at du står med en mere fleksibel løsning, hvor der er mange forskellige som kan hjælpe skulle det blive aktuelt.
Mvh.
Kristoffer