Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af momsfri firma bil og forsikre den privat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,
Jeg vil gerne købe en momsfri bil på mit cvr og forsikre den i en andens navn(privat person)

Hvordan kan dette lade sig gøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30

det vil jeg fraråde - det vil skabe masser af problemer ved en skade eller tyveri af bilen - hvor den ejes af virksomheden og beløbet betales til en anden. Jeg tror heller ikke du får OK for den i noget som helst selskab

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 11
Skrevet kl. 08:01

Hvis en momsfri bil købes via cvr, hvordan kan den forsikres privat med kun privatkørsel?

Fra Svendborg
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 08:08

Så skal der betales moms af bilen. Hvis du vil opnå og ikke betale moms, så må bilen KUN køre firmakørsel og ikke andet.

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 08:17

Du skal også have firmanavn og cvr-nummer på din gulpladebil uden moms. Det er nye regler som er trådt i kraft efter 1 januar 2013.

http://www.skat.dk/?oId=2049640

Jeg har noteret flere politi razziaer her i København der man har stoppet gulpladebiler her de sidste par måneder. Hvis det så er en anden person som privat kører rundt i din firmaregistrerede gulpladebil uden moms vil jeg nok tro at du får "ørene i maskinen". Bøder, momsindbetaling og fuld registreringsafgift er vel nogle ting som man kan forvente af den slags. Det kan blive dyrt. 

Tilmeldt 15. Nov 11
Skrevet kl. 08:56

Det er fordi den bil jeg vil have sælges kun engros, og hvis jeg skal forsikre den i eget navn koster det mig 37.000 som man jo umuligt kan betale,

Så ønsker at købe den og forsikre den i en andens navn kun som privat eller delvis enten eller

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:45

SogerAssistance:
Det er fordi den bil jeg vil have sælges kun engros, og hvis jeg skal forsikre den i eget navn koster det mig 37.000 som man jo umuligt kan betale,

Så ønsker at købe den og forsikre den i en andens navn kun som privat eller delvis enten eller
Du kan ikke det du gerne vil desværre - du kan ikke køre rundt privat i en momsfri bil privat - du kan ikke køre privat i en firmabil uden at betale skat af fri bil - du kan ikke eje bilen i firmaet og forsikre den i en privatmands navn

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)