Jeg ved, at titlen "konsulent" dækker bredt og er temmelig anonymt ift. de ydelser, man tilbyder og så synes jeg personligt også, at ordet har en kedelig, omend seriøs klang.
Derfor tænker jeg evt titlen: "Pædagogisk ressource-konsulent", men
Og nu til mit spørgsmål:
Må alle kalde sig konsulent uden at have taget en uddannelse eller fået et kursusbevis?
Jeg ved, der findes en uddannelse som
Pædagogisk konsulent, men kan ganske enkelt ikke opstøve nogle steder, om man uden denne uddannelse, MÅ kalde sig pædagogisk konsulent, når det er som autodidakt konsulent.
Jeg er uddannet pædagog, års erfaringer indenfor specialområder, coaching uddannelse, kursusbevis i kollegial vejledning, praktikvejleder uden uddannelsen o.m.m.
Og har I andre forslag til 'titler' i stedet for pædagogisk ressource konsulent, må I meget gerne skrive dem her :-)
lyder vildt langt og kedeligt synes jeg. Du må kalde dig konsulent alt det du vil iøvrigt - helt som direktør - ganske ubeskyttet
Du skal først og fremmest holde det lidt kort - Pædagogisk konsulent er i alle fald bedre end den lange version - og det skal gerne vise hvad du vil med det. Det kan ske ved at tilføje områderne som coacheing osv efter i linje to efter min smag
Kan godt følge dig i, at det er langt og er normalt ret så kreativ, så jeg må sætte hjernen lidt i blød. Forslag tages i mod med kyshånd :-)
Det er vigtigt, at det både virker seriøst og at ydelsen ikke er til at tage fejl af. Min målgruppe kender titlen og skriver selv, at de søger konsulenter, så nok ikke helt dumt, at tilføje en linje to nedenunder.