Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excact domain match - er det virkelig så vigtigt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Midtjylland
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ved at oprette et Affiliate site og skal have købt et domæne til min side.
Kan ikke sige hvad emnet er men det er det emne jeg ved allermest om så det er det emne jeg har bestemt mig for!

Man siger jo at ens Affiliate sites domæne helst skal være excact domain match. Altså f.eks hvis jeg vil skrive om fladskærms fjernsyn så skal mit domæne helst hedde fladskærmsfjernsyn.dk eller fladskærms-fjernsyn.dk
Det mener mange i hvert fald.

Men betyder det virkelig så meget hvis domænenavnet ikke lige umiddelbart fortæller hvad hjemmesiden handler om? (Google, Twitter, Yahoo, Jubii, Amazon osv er jo eksempler på domænenavne som ikke lige fortæller hvad sitet handler om)

Hvad mener i?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 person
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 12:54
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Som set ovenstående har det stadig betydning men ikke i så høj grad. Du skal tænke på, at hvis du vælger et domæne, som ikke betyder noget (fx Yahoo). Så skal du til at brande dig. Derfor vil jeg foreslå, at du vælger et domæne der giver mening, medmindre du er klar til at brande dig ekstremt meget. Husk også at jo flere ord der indgår i dit domæne, jo lavere effekt har det.

Du kan læse om EMD domæner (fordele og ulemper): http://www.antphilosophy.com/sogeord-i-domaene/ 

http://www.seomoz.org/blog/the-exact-match-domain-playbook-a-guide-and-best-practices-for-emds

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 17:46

Tak for jeres svar.

Nu er jeg ikke selv ekspert på området jo, men udfra det jeg kan læse i de artikler i har henvist til, så tror jeg at jeg vil undlade at have mine søgeord i mit domænenavn, for at være på den sikre side. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 22:10

Min erfaring er at det betyder rigtig meget - jeg har f.eks. flyttet noget indhold fra mit hovedsite til et selvstændigt domæne, og det alene gav en placering i google fra side 5 til top 3 på side 1. Intet andet end et redirect! 

Man kan sikkert finde eksempler på det modsatte, men kan du få et af dine keywords som domæne, så ville jeg snuppe det. Især hvis der er tale om affiliate site, og ikke noget du laver din egen shop på eller lign. 

Det eneste jeg fortryder er at der gik mange år inden jeg flyttet indholdet til det nye domæne... 

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Trekroner
Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 67
Fra  3D Skrevet kl. 22:19

Det betyder ikke særlig meget mere - det er nye tider - en dygtig SEO kan få et xxx.dk domæne til at ranke på hvad som helst :)

det tranbjerg beskriver skal man være temmelig kildekritisk overfor da der ikke er noget belæg for at det han har gjort (som ingen aner hvad er!) virker bare på grund af EKD

fortsat god aften :)

3D maskintegninger til produktion

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:52

Det kommer i nogen grad an på hvad du vil findes på - ønsker du et catchy navn, som folk skal kunne finde via Google og HUSKE, eller ønsker du et domæne navn, som giver udtryk for PRÆCIS hvad siden handler om?

Jeg har selv domænet www.electrify.dk ligenu - som jeg har tænkt mig at lave et spændende affiliate projekt ud af - jeg regner med at det bliver noget pige/kvinde mode, hvor jeg teamer op med min lillesøster. Jeg mener selv at navnet er catchy, og selvom det måske ikke liiige rimer på damemode, så tror jeg godt jeg kan få det til at ligge højt i SERP - ved at lave SEO på hvert ENESTE blog indlæg, og alle tekster samt indhold.

I mine øjne er et godt affiliate site bygget op om tekster som er relevante for siden, især hvis du gør dig forhåbninger om at ville findes via Google - du skal tænke meget over, hvad folks motivation er for at klikke på netop DIN side - hvad ønsker du at lokke dem ind på din side med? Ønsker du "tomme" besøgende, eller ønsker du besøgende, der er lette at konvertere til kunder hos dine annoncører? -Det handler meget om hvordan du formulerer dig i dine titler og om du giver udtryk for at HER kan man købe noget. (Call to action knapper).

Bottomline: Har du en forhåbning om et tilbagevendende publikum, så vælg et catchy domænenavn - Ønsker du at hente 100% besøgende fra Google, og vil du f.eks. drive et sammenlignings-site, så er det en god idé efter min mening, at man i dit domæne kan se præcist hvad man kan forvente at din side handler om.

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 21:42

Søren riisager og Mikael Rieck har lavet et godt podcast om emmet EMD

Fra København Ø
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:01

Jeg prøver at bruge EMD, hvis det er muligt, men synes at effekten har været dalende i løbet af Googles seneste opdatering - og har på fornemmelsen at det kun går én vej i fremtiden. Så det er ikke det, som du står og falder på, hvis du gerne vil have en succesfuld affiate-side. Bredbaandsguiden.dk har eksmepel ligget rigtig godt på bredbåndsrelaterede keywords i lang tid - og det er i hvert fald ikke et EMD.

Find det billigste bredbånd på www.billigtbredbånd.dk

Fra København N
Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Esben Bock Skrevet kl. 20:30

Effekten af EMD er dalet. Men det handler ligeså meget om, hvilke signaler google modtager om dit site. Har de besøgende en adfærd, der viser tegn på kvalitetsindhold (at de er der lang tid, er aktive eller bliver ført derhen, hvor de vil hen), skal det nok få den placering, det skal. Uanset om det er EMD eller ej. :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)