Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Autorisation til SKAT?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Revisorer bruger ofte det at få deres kunder til at autorisere dem på SKAT, så de ikke skal gemme tast-selv kode ect. for at få tilgang til SKAT for kunden i forbindelse med moms ect.

Hvordan gør jeg som bogholderi sådan at mine kunder kan autorisere mig?

På forhånd tak :)

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 20:13

Hej

Hvis du har et cvr.nr. kan du tilmelde dig til revisorordning via skat.dk, derefter kan kunden vælge dig som revisor

Med venlig hilsen

Birthe

BDM bogføring

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12

BDM bogføring - Birthe:

Hej

Hvis du har et cvr.nr. kan du tilmelde dig til revisorordning via skat.dk, derefter kan kunden vælge dig som revisor. 

Med venlig hilsen

Birthe

BDM bogføring

Mange tak, jeg manglede lige ordet at det hed "Revisorordningen", så mange tak, nu fandt jeg en fin guide til hvordan man tilmeldte sig :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 07:23

Hej

Du kan på Skats hjemmeside autorisere en person via dennes CPR nr.

ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:21

Lige et tillægsspørgsmål hvis i ved det :)

Kan man også få en autorisation til at hente kontoudtog, årsopgørelser ect. i en kundes netbank, men uden at kunne foretage nogen form for betalinger eller overførsler (de skal jo have sikkerhed frem for alt)?

På frohånd tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32

Generelt nej - og personligt ville jeg heller risikere noget MEN - rent praktisk er det jo muligt i de fleste netbanker at give folk ens cpr og log in kode til NemID UDEN at give dem nøglekortet - og så kan man logge ind på, hvad der i Nordea hedder KONTOKIK og bare se hvad der er, åbne alm. kontoudtog o.l.

Det ville jeg måske nok turde give en revisor, for uden nøglekort kommer man jo ikke ind og kan lave nogen som helst form for transaktion

Personligt henter jeg bare året ned fra 1/1 til 31/12 som cvs fil eller hvad den bank man benytter har for eksport, så har revisor alle bevægelser der overhovedet er.

Jeg laver en excel med det som det ene ark. Samme excel har f.eks vores bevægelser som måske ikke giver fuldt skattefradrag til korrektion for regnskab - gaver o.l. Samtidigt får han log in til danløn for kontrol af lønninger om han vil det (han har heldigvis endnu ikke oprettet sig selv som ansat med tårnhøj lønBig Smile)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sheldorin:

Lige et tillægsspørgsmål hvis i ved det :)

Kan man også få en autorisation til at hente kontoudtog, årsopgørelser ect. i en kundes netbank, men uden at kunne foretage nogen form for betalinger eller overførsler (de skal jo have sikkerhed frem for alt)?

På frohånd tak :)

Ja, det kan man i de fleste banker, hvor der er forskellige muligheder alt efter hvilke rettigheder, som kunden giver tilladelse til, eks.

• kontokig
  • kontoudtog
  • indlægge regninger til betaling, som godkendes endeligt af kunden

Det er vigtigt, at man som revisor eller bogholder ikke har adgang til at foretage betalinger og hævninger på kontoen.

Det er dog efter min opfattelse ikke tilrådeligt at have denne adgang, hvis det kun er et spørgsmål om at kunne hente bankkontoudtog.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48

Okay mange tak til jer begge, det lyder ikke til at være tilrådeligt, og jeg vil derfor ikke gå videre med det, og forsat lade dem hive en excel-fil ud til mig for den angivne periode. Jeg takker mange gange for de hurtige og gode svar :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)