Du skal ikke betale Told og skat nå du køber inde for EU
Momsen er jeg ikke helt sikker på, der plejer ikke at være moms på nå du handler fra virksomhed til virksomhed inde for EU, det vil sige nå du handler hos andre lande i EU
Du kan ikke trække moms fra eller modtage den uden moms som privatperson ved køb i EU
Du kan aldrig hverken trække fra eller lægge moms til som ikke registreret,
Du kan ikke tjene op til 50 t inden du skal betale moms. Du må OMSÆTTE for 50.000 uden at være registreret men sælger du så for 48.000 på 10 mdr, registrerer dig og når så 51.000 efter 12 måneder i træk, så skal du betale moms af de 48.000 kr + en bod på samme beløb, og da du ikke har indkrævet moms, får du en begmand.
Så jeg momsregistrere mig, og derefter trækker jeg momsen fra alt det jeg køber incl import fra udlandet, ikke?
Har jeg forstået ret?
Næh - du trækker moms fra det som der er moms på og er du momsregistreret så er der ikke moms på det du køber fra udlandet. Fra EU opgiver du dit CVR nr og firmanavn og de skal sende uden moms. Fra uden for EU lægger told/moms ikke moms på ved importen. Du skal statistisk føre moms og angive moms, men det er på begge sider af momsstregen, både ex erhvervelsesmoms som du selv skal udregne med 25% af værdien og føre under salgsmoms og så helt samme beløb under købsmoms
Det er lidt kompliceret stof. Du kan google rundt efter det. Jeg har her MOMS OG TOLD VED IMPORT søgt at give mine egne erfaringer om nuværende regler bedst muligt og vist hvordan du bogfører moms ved de forskellige købssituationer
Er der nogen der spotter fejl i sådan en redegørelse hører jeg meget gerne fra jeg.