Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mobiltilbehør markedet for stort at gå ind i?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

- Jeg står her med tankerne om at starte en webshop. Jeg tænker på at starte en med mobiltilbehør. Efter at have læst en masse indlæg herinde høre jeg tit folk sige "Det er et for stort markedet" osv. 

Men er det, det? Der er store dominanter som Gearspot og MyTrendyPhone, men der vil vel altid være store dominanter lige meget hvilket markedet du går ind i.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er konkurrencen du skal bekymre dig om. 

Hvordan skal folk din shop blandt ekstremt mange shops, som sælger det her i forvejen?

indrømmet: jeg synes det ville være en lorte branche at gå ind i. Men okay, det er relativt billigt at komme igang, og simple produkter, og kan du få gang i noget salg til alle dine bekendte, og vokse til deres omgangkreds, så kan du helt sikkert vokse dig frem for et beskedent beløb. Og når du så vil jagte det stor ekundeantal, så har du måske allerede opbygget en lille kundebase, som kan finansiere en proffesionel tilgang til markedsføring, og din vej op gennem googles pagerank 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem det. Der er intet ved det. Jeg vil skyde på at jeg giver feedback på 2-3 nye webshops som sælger mobil tilbehør. Du skal kunne noget meget unikt for at overleve.

Mange hilsner

Mads

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Lav følgende eksperiment.

- Du skal nu spille en rolle. Rollen er at du er en kunde som vil købe noget mobiltilbehør. For eksemplets skyld bruger vi ordet "mobiltilbehør".

- Google ordet "mobiltilbehør"

- Se listen over de webshops som ligger på side 1 på Google på søgningen "mobiltilbehør"

Så skal du spørge dig selv 2 ting.

1. Hvis du nu var kunde - hvorfor ville du søge videre på side 2,3,4 i Google for at finde det mobiltilbehør som du er ude efter at købe, når det allerede på side 1 findes 10 kompetente leverandører som alle sikkert kunne levere det du søger hurtigt og til en god pris?

2. Hvor meget tid og hvor mange penge ville det koste at komme på side 1 på søgningen "mobiltilbehør"? Jeg aner ikke hvor meget det vil koste, men jeg er meget sikker på at det ikke ville blive billigt. Og det ville tage lang tid.

Du kan have verdens bedste webshop. Men hvis dine kunder ikke ser den, eller ikke finder den, så har du ingen forretning.

/Bengt

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Dec 07
Indlæg ialt: 32
Fra  Modify.dk Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Når der bliver sagt at det er et stort markedet, så tror jeg ikke at der blot menes at der er nogle store udbyder, men nærmere at der er mange webshops der alle sælger mobiltilbehør.

Er selv i branchen og har været det i 12 år nu og vi lever af det på fuldtid og er et par ansatte i firmaet.

Da vi startede tilbage i 2001 var der storset kun os og Mytrendyphone samt et par enkelte andre (kunne tælles på en hånd hvad der var tror jeg).

I dag er der nok nærmere 100+ webshops på markedet der sælger covers til iPhone og den slags. Så der er ikke kun stor konkurrence i forhold til de store markedet, men også ved at der er rigtig mange små webshops.

Man starter ikke en lille webshop op, og bare konkurrere med de store webshops som har flere fuldtidsansatte og allerede har flere tusinde varer i sortimentet og masser af daglige salg. Hos os opretter vi masser af nye varer hver dag og vi har adgang til næsten 50.000 forskellige varer inden for tilbehør og reservedele. Der kommer flere nye telefoner på markedet hver eneste måned og dermed masser af nye varer hele tiden, lige som andre varer udgår igen. Så der skal hele tiden oprettes nye varer, varer der udgår osv. hvis du vil have sortimentet til de nye telefoner. 

Omvendt er der masser mindre webshops man kan prøve at konkurer med som en ny lille webshop (Går ikke ud fra at du starter med at smide flere hundrede tusinde i firmaet og starter med fuldtids ansat), der drives ved siden af skole eller andet arbejde, hvor sortimentet er et andet end hos de store. (ofte de billige covers fra østen) Hvis man vil store en "lille" webshop og sælge nogle covers, opladere osv. så skal man finde noget der adskiller ens shop fra alle de andre webshops der sælger de samme billige covers og ladere.

Hvorfor skal kunden vælge netop din shop og det sorte cover du sælger, fremfor en af alle de andre webshops der også har et sort cover til samme telefon. Og prisen er ikke konkurrence parameteret, for ingen vil kunne være billigst altid. Alle der køber de billigere covers, køber dem til de samme priser storset og køber man de kendte mærker er prisen også storset de samme om der købes 1 stk. eller 500 stk. hos de store grossister

Og du skal som Simon også nævnte have kunderne ind og vokse dig større og større. For det koster en del af ligge på Adwords osv. når der i forvejen er så mange der annoncer, for så presses prisen op af hele tiden.

Mange tror at der er høje avancer på mobiltilbehør. Men når der findes så mange der sælger de samme varer, så sættes priserne længere og længere ned. 

Så avancerne er små og konkurrence er stor (både store men også MANGE små) så du skal finde noget der adskiller dig og forberede dig på rigtig hård konkurence. 

Skulle vi starte fra ny af, ville vi ikke vælge mobiltilbehør (eller børnetøj, E-cigiratter og et par andre ting "alle" vil sælge), netop fordi der er så mange om buddet. Så medmindre man allerede er etableret på markedet så er det er hård kamp, for at komme op og ligge godt og lave ordre nok til at det kan hænge sammen. 

Prøv eventuelt at starte med at kigge på http://www.trustpilot.dk/categories/mobile_accessories og blot se på de første 20 webshops, og se hvad du kan gøre bedre end, der gør at kunderne ville vælge dig og dine varer.

Og prøv ligeledes at søg efter mobiltilbehør og se hvor mange forskellige webshops der kommer frem og dermed hvor mange forskellige sider du skal konkurrer imod for at komme frem på de første sider i google. Der er masse af arbejde i at komme frem på side 1 på de gode søgeord som kunderne søger efter og ellers skal der bestilles en del kroner pr. klik i adwords for at komme frem i adwords annoncerne.

Hvis du vælger at give dig i kast med det, så held og lykke og velkommen i "branchen", og så husk at find noget hvor du kan adskille dig fra alle andre. 

/Jim Jensen 
Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jim

Interessant synspunkt.

Jeg er netop med en partner gået ind på mobil tilbehør markedet,
og jeg må ærligt indrømme at det er noget jeg har fortrudt meget.

Konkurrencen er fuldstændig ufattelig. Jeg kan vitterligt ikke forstå at man
kan få AdWords til at gå op, jeg tror lige med nød og næppe og uden dansk moms at man kan
få det til at gå i nul.

Du har så meget ret i det du skriver her.

Øv hvor skulle jeg have set det indlæg tidligere :D 

Sesus sælger mobil tilbehør, kabler, iphone tilbehør, ipad tilbehør, iphone covers, ipad covers.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)