Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirsomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra randers
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 11
Fra  hotel.Shop-dk.com Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer jeg vil gerne vide om når man bare har en hobby virksomhed kan man så få et cvr nr? Og er man stadig dagpenge berettiget ?? Håber i kan hjælpe mig
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 14:42

Du kan få supplerende dagpenge, men skal modregne de timer du bruger i din virksomhed i dine dagpenge. Så bruger du 10 timer om ugen på din virksomhed, så kan du ikke få dagpenge for de 10 timer. Og det er uanset om timerne går til at pakke varer, lave hjemmeside, regnskab osv...

Men ellers så kan man sagtens, ja.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt vil du generelt altid miste dagpenge hvis du stifter CVR. Om du kan få CVR og momspligt/fradrag vil afhænge af om det faktisk er rent hobby eller om du vil drive virksomheden seriøst for overskud

Du kan læse DETTE LINK om dagpenge og CVR og andet  du kan her se om mulighed for bibeskæftigelse også - men du skal tale med din A-kasse da de afgør dette lidt forskelligt og altid kun baseret på de oplysninger du kan give, som bevis for at du er fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet

og DETTE LINK om forskelle på hobbyvirksomhed og erhvervsmæssig drift

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 14:54

Nå ja, det er vidst iøvrigt vigtigt, hvis du skal overbevise dem om at det er en hobbyvirksomhed, at du kan udføre ALT arbejdet med virksomheden udenfor normale arbejdstimer. Du skal kunne være til rådighed for arbejdsmarkedet fra 8-16 hver dag. 

Fra randers
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 11
Fra  hotel.Shop-dk.com Skrevet kl. 15:16
Hey og tak for rigtig hurtig svar jeg vil kontakte min a kasse
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)