Vi er i gang med at designe en ny hjemmeside, og går fra et egetudviklet cms til wordpress. Mit spørgsmål er hvordan vi sikrer at vores google ranking, seo mv. bibeholdes/føres videre. Content på det nye site er anderledes, men jeg overvejer at lave simple re-directs fra de gamle sider til de nye sider. Er der nogen der har best-practises på området, gode ideer?
Simple redirects er fint, så længe der er tale om 301. alt andet vil ikke være så smart. Husk at lave en 301 på hver enkelt side, og ikke bare en 301 af hele domænet.
Vi er i gang med at designe en ny hjemmeside, og går fra et egetudviklet cms til wordpress. Mit spørgsmål er hvordan vi sikrer at vores google ranking, seo mv. bibeholdes/føres videre. Content på det nye site er anderledes, men jeg overvejer at lave simple re-directs fra de gamle sider til de nye sider. Er der nogen der har best-practises på området, gode ideer?
Du kan ikke rigtig sikre dig at i ikke mister placeringer når content ikke er det samme som på det gamle. Det kan derfor gå begge veje.
Du skal være opmærksom på at få redirected hver en url fra gammel til ny placering, og findes den ikke på den nye side, så 301 redirect til forsiden eller en der passer bedst.
du kan bruge 404 redirected til dette, og her kan du faktisk opsætte den til det jeg anbefaler ovenfor.
Hvad betyder 404 egentlig? Er det ikke bare en fejlside der hedder 404?
- Thomas L.
404 betyder not found, altså ikke fundet.
det 404 redirected (wordpress plugin) gør er at redirecte alle sider der ikke er fundet, til mest relevante side, eller forsiden hvis ikke der findes en relevant side. Dette er dog kun hvis man opsætter den til at gøre det. Da den ellers også vil servere en decideret 404 side, bare lidt mere avanceret end den normale 404 side.