Hejsa, Først skal jeg beklage hvis dette indlæg er lidt OT ;-) Jeg har en Lenovo PC som jeg bruger til virksomheden. Denne er forholdsvis ny og derfor kunne jeg jo få Windows 8 til en billig pris. OG - ja.... jeg skulle selvfølgelig installere dette styresystem ovenpå Windows 7! Efter et stykke tid, synes jeg dels at Windows 8 ikke køre optimalt, men hvad værre er, så synes jeg ikke PC'en opfører sig som den skal! Bl.a. kan jeg ikke afvikle hverken Google Chrome eller Firefox. Findes der en måde hvor jeg kan komme tilbage til Windows 7 - eller geninstallere Windows 8 på en ren harddisk? Det skal lige siges at jeg har et Økonomisystem installeret, som jeg stadig er nød til at have adgang til. Jeg bruger oplysninger fra regnskaberne og kundedatabasen, i forbindelse med et skift til e-conomic. Jeg er ikke voldsom IT kyndig - så være sød ikke at bruge for mange fagudtryk :-) Mange hilsner Erik |
Computerproblem (windows)
Når alt er kopieret kan du genstarte computeren. Når den så lige har skrevet Lenovo burde den komme frem med et skilt om en skjult partition som den går væk fra ret hurtigt (inden for 1 eller 2 sekunder). Der vil være en tast du skal trykke på mens det skilt er der - så kan du genskabe computeren til fabriksindstillinger. Det er generelt sådan du kan vende tilbage til Windows 7. Dog kan der være forskelle pga. forskellig computer osv. /Kasper |
Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.
Den procedure du anbefaler sletter normalt alle data på harddisken og installerer computerens styresystem, som det kom fra fabrikken. Er der installeret eksempelvis Microsoft Office pakke, nyt antivirus, økonomisystem, eventuelle grafikprogrammer m.m., så slettes de. En kopiering til en ekstern harddisk løser ikke den udfordring. Det kan være en løsning at benytte Windows Let Overførsel. Dbh. John |
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn
Det er korrekt. Jeg var lidt for hurtig der. Jeg skulle have bemærket at man naturligvis skal flytte data samt geninstallere programmerne. /Kasper |
Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.
Hej Hvis du ikke har prøvet sådan en konvertering/installering, ville jeg nok hive fat i en lokal IT mand så det bliver gjort rigtigt i første forsøg. Evt. kan du købe en ny harddisk og lave den nye installation, så er du sikker på altid og komme tilbage til noget som virker nogenlunde. |
/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk
Takker for jeres svar. Selve programmet som jeg fortsat skal kunne få adgang til, hedder Admiral. Desværre er it firmaet der har udviklet det, gået konkurs. Jeg skal kunne åbne programmet og hente oplysninger om kunder og regnskabs data generelt løbende over det næste 1/2-1 års tid. Som jeg ser jeres svar, er der ikke rigtig løsning :-( /erik |
Har du installaionsmedie til Admiral? Du må vel have installeret det på maskinen? Dbh Morten |
Hej Morten |