Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer man sig mod "tyveri" af en god ide?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære brugere.

Er der gode råd til, hvordan man sikrer sig mod, at en evt. samarbejdspartner ikke stjæler ens ide, når man pitcher den for dem?

Jeg har en god ide vedr. internettet og påtænker at få et møde i stand med en virksomhed ang. samarbejde – men hvordan mindsker jeg mest mulig risikoen for, at de ikke bare tager min ide efter mødet?

På forhånd tak.

Med venlige hilsner fra

Pia

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 14:40

www.colonic.dk:

Kære brugere.

Er der gode råd til, hvordan man sikrer sig mod, at en evt. samarbejdspartner ikke stjæler ens ide, når man pitcher den for dem?

Jeg har en god ide vedr. internettet og påtænker at få et møde i stand med en virksomhed ang. samarbejde – men hvordan mindsker jeg mest mulig risikoen for, at de ikke bare tager min ide efter mødet?

På forhånd tak.

Med venlige hilsner fra

Pia

Med en NDA og nej det er ikke en new drug approval det er en non-disclosure agreement :-)

Og ehm er din ide noget du kan tage copyright på eller måske et patent...?

Tilmeldt 2. Jul 07
Skrevet kl. 14:58

Mange tak for hjælpen.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 13:40

Så lidt :-)

Glad for at kunne hjælpe

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 21:40

Hej Pia

Her kan du finde nogle eksempler på confidentiality agreements:

http://www.ipwatchdog.com/tradesecret/confidentiality-agreements/

Dog vil jeg stadig være varsom med at "lægge alle kortene" på bordet ved at møde med en eventuel samarbejdspartner. Også hvis der foreligger en NDA. Det er rigtigt svært at beskytte sig mod "idékopiering"...

/Bengt

Tilmeldt 2. Jul 07
Skrevet kl. 07:21

Mange tak for hjælpen - ja, det er lidt af en balancegang.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:42

www.colonic.dk:

Det er faktisk ikke her den største trussel ligger, medmindre det kan patenteres, og det kan det sikkert ikke når det er en "internet ide".

Næ, den største trussel ligger ikke i de 1-5 personer du indvier i ideen, men de 1000vis af folk der ser siden efter at du er gået i luften. Se bare her på Amino. En fik succes med at sælge golfbolde, slipse, iPhone covers eller lign. og ligepludselig er der MANGE der hopper med på ideen.

Mvh Carsten

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 08:56

Carsten Jacobsen:
den største trussel ligger ikke i de 1-5 personer du indvier i ideen, men de 1000vis af folk der ser siden efter at du er gået i luften

Som jeg har forstået spørgsmålet så er det at sikre idéen, inden den er blevet til en virkelig fungerende virksomhed.

Når man vel er i luften/har startet sin virksomhed/ligger på nettet så er der intet som forhindrer nogen at prøve at kopiere/gøre det bedre/lave noget lignende. Dog vil jeg sige at der er rigtigt mange eksempler her på Amino om de som vil starte "iphone cover webshop nummer 847" eller "brugte golfbold biks nummer 374".

Det som mange bliver nødt til at forstå er at mulighederne ligger ikke i at gøre noget som er det SAMME som alle andre, men at lave noget som er UNIKT, ANDERLEDES og NOGET SOM INGEN ANDRE LAVER. Tænke udenfor den berømte boks. Der er guldet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 09:07

Lurks in the dark:
Med en NDA og nej det er ikke en new drug approval det er en non-disclosure agreement :-)

Jeg tvivler meget på at noget seriøst firma ville skrive under på en NDA. Da det vil kunne hæmme dem i fremtiden.  Har du selv erfaring med at nogle firmaer har underskrevet en sådan aftale?

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 10:25

I mit tidligere arbejdsliv i IT branchen så er NDA meget sædvanligt. Hvis man skal blive briefed på noget som helst som ligner en nyhed fra en af de store firmaer som for eksempel Microsoft, HP eller Fujitsu-Siemens så skal man skrive under på en NDA. De har en hel hær af sagførere som ikke laver andet...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)