Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate på mit rejse site. Er det en god ide?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 91
Fra  diam.dk Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino'er

Jeg overvejer at have affiliate reklamer på mit rejsesite www.mustsee.dk 

Jeg har ikk vildt mange besøgende, sidste måned havde jeg 300, så er det overhoved brugbart med affiliate reklamer, eller skal jeg markedsføre min side noget mere først? Hvad skal jeg ellers være opmærksom på/gøre bedre på mit site før jeg implementerer affiliate reklamer?

Hvor kan jeg evt finde nogle affiliate netværk, der har reklamer, der vil passe til mit site?

På forhånd tak
Henrik

http://diam.dk/ - Affiliate site med et stort udvalg af nettets bedste ure, smykker og tilbehør. Kig endelig indenfor. 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Feb 11
Fra  diam.dk Skrevet kl. 10:44

Slet ingen ?

http://diam.dk/ - Affiliate site med et stort udvalg af nettets bedste ure, smykker og tilbehør. Kig endelig indenfor. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 23:39

Hej Henrik

Har du været på Google Adwords Søgeordsværktøj og tjekke om der er efterspørgsel på de ting du skriver om, og hvordan konkurrencen er? Ellers ville det være en start. Jeg kan se at du bl.a. skriver om at arbejde i Australien.

Hvis ikke du allerede har det, så anskaf dig plugin'et Wordpress SEO by Yoast - et SUPER plugin der hjælper dig til at optimere dine blog indlæg til at inddrive mest mulig trafik fra Google.

Jo flere blogindlæg du skriver, jo flere besøgende vil du kunne få, hvis du fokuserer på de rette søgeord. I plugin'et kan du fastsætte et søgeord, du gerne vil fokusere på, og ud fra dette kan du placere dig selv højere i Google.

Noget andet er "rich snippets" - Installer plugin'et GD-Star Rating, og du vil kunne få vist stjerner i søgeresultaterne efter hvordan dine læsere bedømmer dine indlæg. Det vil virke som godt blikfang. Du kan også søge på Google efter "Connect my Google Plus to my website" eller noget i den stil, og så kan du få dit billede i Googles resultater - hvis du da har Google Plus profil. Hvis du vil finde en side jeg har lavet, så søg på Google efter "gratis budget" :) Jeg ligger på side 1.

Jeg synes du skal passe på med ikke at plastre din side til med for mange Google ads, da de virker ødelæggende hvis de er placeret dårligt. Du kan evt. bruge en Google reklame til at "knække" et blog indlæg over i to med.

Vil du arbejde med affiliate, kan det være noget med at skaffe besøgende via hotels.com eller expedia.com, dem finder du hos Tradedoubler.dk. De er lang tid om at godkende din side, men når de først har godkendt dig kan du tjene en fin provision på at henvise evt. interesserede hotelgæster. Herfra kan du så lave nogle blog-indlæg hvor du sætter fokus på nogle naturskønne områder af Australien, nogle flotte strande osv., og fremviser 2-3 hoteller fra hotels.com eller expedia, selvfølgelig med affiliate-links.

Held og lykke med projektet :)

Fra Odense
Tilmeldt 17. Feb 11
Fra  diam.dk Skrevet kl. 11:40

Hej Thomas.
Mange tak for dit super godt svar, er taknemmelig for at du har givet dig tid til et så grundigt svar!

Jeg har brugt googles søgeordsværktøj en del her på det sidste. Er blandt andet på baggrund af dette, at jeg har skrevet om operahuset i Sydney (880 lokale søgninger pr mdr) og arbejde i Australien (880 lokale søgninger pr mdr). Er antallet af søgninger noget du ser nogen fremtid i, rent indtjeningsmæssigt? 

Jeg har brugt Yoast SEO plugin meget, og synes også det er et rigtig godt plug-in. Vil helt sikkert kigge nærmere på GD-Star Rating, lyder som et godt plugin også! Jeg er connected til min google plus profil, og har også fået mit billede på søgeresultaterne. Har taget et kig på din side også, den ser rigtig god ud !!

Jeg har lyttet til dit råd om ikk at have for mange google ads på min side, og har derfor fjernet den jeg havde i toppen. Ser dette bedre ud, eller skal der mere til ? 

Jeg vil helt sikkert overveje tradedoubler til affiliate, og benytte mig af dine gode råd.

Igen, mange tak for hjælpen!

Tilmeldt 8. Apr 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:20

Det er vel ligegyldigt om du starter med lidt eller meget trafik. Hvis du har besluttet dig for det er hvad du vil, så kom da i gang. Lidt penge er bedre end ingen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 09:19

Hej Henrik

Tak for den positive modtagelse af min feedback :-) Antallet af søgninger - det kommer an på om du synes det har relevans for din side - men i bund og grund er det bedst med mange besøgende, hvis det er en adsense side. Begynder du på affiliate marketing, ville jeg nok begynde at overveje hvad der er relevant at skrive om, og hvad der kunne sælge godt. Du kan måske prøve at tænke i retning af hvilke impulskøb der kan sættes i forbindelse med at rejse - feks relevant udstyr og lignende.

Jeg synes din side er langt pænere nu - reklamerne er mere velplacerede end før :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)