Om man må bruge billeder eller ej, afhænger af, hvem der har rettigheden til billedet. Den, der sidder med rettighederne, skal give dig lov til at bruge de billeder.
Og det er ikke givet, at det er din partner, der har rettighederne til billederne (eller har rettigheder til at give brugsretten videre).
Du bør altså undersøge meget grundigt, hvem der egentlig ejer billedet. Normalt er det fotografen, men der findes undtagelser fra dette.
Du må altid kun bruge billeder fra anders hjemmesider eller andet, hvis I har en aftale med dem og helst på skrift, ellers kan det blive meget dyrt for dig, hvis i bliver uvenner eller andet.
Du tænker sikkert på om du må bruge bileder fra din leverandør og andre steder og det skal du have tilladelse til.
Jeg kigger lige med her - jeg ved at mange affiliate sites (inkl. et jeg selv bygger på) bruger billeder og mange sammenlignings sider bruger også LOGO.
Er der et sted man kan læse om dette, også hvad angår brug af annoncørernes logo?
I skal altid have tilladelse fra dem som ejer de ting som i bruger.
Jeg fandt nogle af mine billeder på andre hjemmesider, og skrev til dem om at de ikke hade fået lov at bruge dem og skulle tage dem af deres hjemmeside, det var der et par stykker som ikke ville, for de sagde at de jo lå på nettet og så måtte man bruge dem og det blev dyrt for dem i sidste ende.
Jeg har spekuleret lidt på om man godt må bruge billeder fra ens partners hjemmeside.
Er der nogle som ved om man må det?
Udover de kommentarer, som allerede er kommet i tråden, tror jeg også, at det vil variere fra det ene affiliate bureau til det andet.
Jeg er forholdsvis sikker på, at jeg har set Ken fra Partner-ads udtale sig om, at det må man gerne (hos partner-ads), HVIS den pågældende affiliate partner tilbyder et product feed (men tjek det lige med Ken, hvis det er partner-ads du bruger)
Så: Spørg hos affiliate udbyderen. Jeg tror de typisk vil kunne give dig svar.
Jeg er forholdsvis sikker på, at jeg har set Ken fra Partner-ads udtale sig om, at det må man gerne (hos partner-ads), HVIS den pågældende affiliate partner tilbyder et product feed (men tjek det lige med Ken, hvis det er partner-ads du bruger)
Ja, man må bruge de billeder som annoncøren stiller til rådighed i et produktfeed (dvs. man må ikke kopiere noget fra annoncørens side, men bruge/hente de billeder der er i selve produktfeedet).
Generelt skal man altid spørge om lov til at benytte annoncørs billeder medmindre de stiller dem til rådighed for dig i.f.a. reklamemateriale eller feed.