Hej alle Der er jo et hav af større og mindre virksomheder der tilbyder søgemaskineoptimering. De store etablerede spillere kan man med god grund have tillid til, men de lidt mindre kan jeg ikke lade være med at være lidt skeptisk omkring. I de fleste tilfælde er dette sikkert uberettiget, men risikoen omkring Black hat SEO nager. Derfor er det nemt at fravælge de mindre SEO-virksomheder, for selv om de måske kan fremvise referencer med fine resultater i Google, kan disse være fremskaffet ved brug af Black /grey hat-metoder som ikke holder på længere sigt. Er der en måde man kan blåstemplet SEO-virksomheder inden/efter valg af samarbejdspartner? Måske ved gennemgang af linkbuilding osv. af en uvildig part? |
Nej der er ikke nogen måde hvorpå man kan blåstemple SEO firmaer. Dette er fordi selv de etablerede og store seo virksomheder som du sikkert tænker på, også bevæger sig ind i Black Hat/Gray Hat SEO området. Så hvis du skulle få en uvildig gennemgang af firmaet før et eventuelt samarbejde, vil den uvildige se at dette er tilfældet for stort set alle virksomhederne også de store.1980'eren:Er der en måde man kan blåstemplet SEO-virksomheder inden/efter valg af samarbejdspartner? Måske ved gennemgang af linkbuilding osv. af en uvildig part?
Dette er fordi det i bund og grund handler om den risiko som kunden er villig til at løbe. Med andre ord, vil kunden helst gerne have den langsigtede løsning som tager tid både at udføre og se resultater ved, så er det selvfølgelig den vej SEO leverandøren vil gå. Men vil kunden gerne have hurtige resultater, og løbe den risiko der jo er, så vil SEO leverandøren også bevæge sig ind i det mere grå område, måske endda sorte.
Det kan kun undgås ved at du fortæller at du ikke vil have grå/sort SEO, og derefter stoler på at leverandøren også vil efterleve det. Selvfølgelig skal du selv holde øje, og måske endda få en uvildig til at se det arbejde der er lavet igennem, men kun hvis du er i tvivl om det nu også er whitehat. For at samarbejde med kunder der ikke stoler 100% på leverandøren, er et samarbejde der er forudbestemt til at ende galt på den ene eller den anden måde.
Det handler jo også om at man som kunde jo skal se sig for før man vælger leverandør af sin SEO, og gå med sine mavefornemmelser. de er somregel rigtige. og så selvfølgelig se hvad andre siger om den pågældende virksomhed.
MVH Kim