Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsegarantifonden - er jeg forpligtet eller ikke?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er.

Jeg håber i kan hjælpe mig, så jeg kan komme videre med min start-up.

Odder Svømmeklub arrangerer, som alle andre lokale sportsklubber, en træningslejre for deres medlemmer, og de seneste 3 år har min familie været behjælpelig med at arrangere træningslejrene på et bestemt sports hotel i Tyrkiet, da min far har mange års erfaring fra rejsebranchen og vi har tyrkiske rødder og kender priserne m.m.

Efter Odder Svømmeklub havde valgt at gentage succesen med træningslejren i Tyrkiet 3 gange i træk, besluttede jeg mig for, at gøre projektet online, så andre lokale klubber kunne få samme mulighed. Regnestykket er nemlig rimelig enkelt. Vi har ikke de standard omkostninger som de andre selskaber har, da vi kun er min familie og jeg... og vores hjemmeside.

Spørgsmålet går så på, om jeg er forpligtet til at være med en del af REJSEGARANTIFONDEN?
For hvis jeg skal betale de beløb som de kræver, så er der ikke forretning i projektet, og jeg vil ikke kunne tilbyde disse træningslejre, til den billige pris som Odder Svømmeklub hidtil har benyttet sig af.

Vores koncept, vi har valgt at kalde GuldRejser, skal altså kun beskæftige sig med erhvervsrejser og træningslejrer for sportsklubber foreninger m.m. Dernæst er det heller ikke vores "egne fly" vi benytter os af, men er altså bare mellemled, da vi køber "transporten" fra et allerede eksisterende stort rejseselskab, som er registreret hos Rejsegarantifonden.

Her er også et udsnit fra Rejsegarantifonden:

Det er kun ”turristmæssige” ydelser, der udover transport og indkvartering kan udgøre et selvstændigt element i et rejsearrangement. Erhvervsmæssige kurser og uddannelse (fx sporgundervisning) anes ikke som turistmæssige ydelser, ligesom fx operationer eller tandlægebehandling heller ikke vil være omfattet af fondens dækning.

Flybilletter solgt til erhvervsdrivende er ikke omfattet.

Håber i kan hjælpe mig!

Mvh
Tamer Kaya
+ 45 27 85 89 86

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 18:30

Prøv at tjek dette stykke:

"Hvis en virksomhed udbyder rejseydelser, og det ikke fremgår af udbudsmaterialet, at virksomheden er registreret i fonden, kan der være tale om en formidler (agent). En formidler må udbyde og sælge rejseydelser omfattet af fondens dækning, hvis virksomheden har en aftale om det med en rejseudbyder, der er registreret i fonden. I så fald skal det fremgå af udbudsmaterialet, at det er rejseudbyder, der er ansvarlig for rejseydelsen – man kalder det ”teknisk rejseudbyder”."

- Emil

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:30

Hej Emil, tak for henvendelsen.

Det stykke har jeg allerede læst. Og faktisk er det også sådan jeg køber flybilletterne hos et registeret rejseselskab i rejsegarantifonden (det står også på min hjemmeside), og så sælger jeg "fodbold-undervisningen/opholdet" selv. Men de mener stadigvæk jeg er forpligtet til at være medlem, mens jeg har spurgt jurister, der siger, at min mening egentlig holder stik.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22

Send en mail til rejsegarantifonden og spørg om deres opfattelse. De plejer at reagere hurtigt på forespørgsler.

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 19:38

Da du sælger både ophold og en service, skal du være medlem, men der er måder at omgå dette, så smid en pm, hvis du vil have nogen råd 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:48

Hej Tamer

Hvordan endte denne sag om rejsegarantifonden? Mener de at I bør være medlem? Jeg spørger fordi jeg er lidt i samme situation da jeg vil udbyde kurser i Tyrkiet og i den forbindelse også sørger for fly og hotel. Eneste forskel (tror jeg) er at mit firma er registreret i Tyrkiet, ikke i Danmark. 

Mvh karina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)