Hej alle amino'er.
Jeg håber i kan hjælpe mig, så jeg kan komme videre med min start-up.
Odder Svømmeklub arrangerer, som alle andre lokale sportsklubber, en træningslejre for deres medlemmer, og de seneste 3 år har min familie været behjælpelig med at arrangere træningslejrene på et bestemt sports hotel i Tyrkiet, da min far har mange års erfaring fra rejsebranchen og vi har tyrkiske rødder og kender priserne m.m.
Efter Odder Svømmeklub havde valgt at gentage succesen med træningslejren i Tyrkiet 3 gange i træk, besluttede jeg mig for, at gøre projektet online, så andre lokale klubber kunne få samme mulighed. Regnestykket er nemlig rimelig enkelt. Vi har ikke de standard omkostninger som de andre selskaber har, da vi kun er min familie og jeg... og vores hjemmeside.
Spørgsmålet går så på, om jeg er forpligtet til at være med en del af REJSEGARANTIFONDEN?
For hvis jeg skal betale de beløb som de kræver, så er der ikke forretning i projektet, og jeg vil ikke kunne tilbyde disse træningslejre, til den billige pris som Odder Svømmeklub hidtil har benyttet sig af.
Vores koncept, vi har valgt at kalde GuldRejser, skal altså kun beskæftige sig med erhvervsrejser og træningslejrer for sportsklubber foreninger m.m. Dernæst er det heller ikke vores "egne fly" vi benytter os af, men er altså bare mellemled, da vi køber "transporten" fra et allerede eksisterende stort rejseselskab, som er registreret hos Rejsegarantifonden.
Her er også et udsnit fra Rejsegarantifonden:
Det er kun ”turristmæssige” ydelser, der udover transport og indkvartering kan udgøre et selvstændigt element i et rejsearrangement. Erhvervsmæssige kurser og uddannelse (fx sporgundervisning) anes ikke som turistmæssige ydelser, ligesom fx operationer eller tandlægebehandling heller ikke vil være omfattet af fondens dækning.
Flybilletter solgt til erhvervsdrivende er ikke omfattet.
Håber i kan hjælpe mig!
Mvh
Tamer Kaya
+ 45 27 85 89 86