Jeg søger lidt input på en situation her. Vi bestilte i starten af marts to borde hos en større dansk møbelkæde. Vi skulle ikke bruge det inden 1. april, så da vi fik fortalt at leveringstiden var cirka halvanden uge var det intet problem. De blev bestilt, men ikke betalt. Så gik der to uger uden besked fra forhandleren. Jeg kontakter ham, og får en bizar besked. Han havde slet ikke bestilt dem fra leverandøren endnu, fordi han ikke havde fået andre bestillinger fra samme firma, hvorfor det vil koste ham ekstra fragtgebyr. Så han ventede lidt. Jeg tænker at det da er synd for ham, men hvorledes bliver det mit problem, og kunne han ikke have informeret mig om dette? Jeg var småsur, men vi var jo kun midt i marts. Jeg bærer over med ham, og accepterer en uges ekstra leveringstid. En uge efter har jeg intet hørt, så jeg ringer atter. Jeg får fat i en anden medarbejder, og han siger at bordene da var kommet i går. Jeg tænker tak for opkaldet, en smule ironisk, men henter mine borde i tilfredshed og betaler. Jeg kommer hjem, og bordene er naturligvis hjemkommet i den forkerte farve. Muligvis leverandørens skyld, men jeg er begynder at blive småirriteret. Jeg ringer ham op, og han siger at han vil bestille de korrekte hjem med det samme med den vanlige halvanden uges leveringstid, men at det nok lige akkurat ikke nåes til 1. april. I torsdags var det halvanden uge siden, så jeg ringede til ham. De var ikke kommet, men kom med stor sandsynlighed fredag - altså dagen efter. Jeg har dog ikke hørt fra ham siden... Nu er vores tålmodighed simpelthen opbrugt, men hvordan tackles situationen bedst? Vi har jo penge ude at hænge ved ham, ligesom vi har to borde af hans. Det er ikke en svær vare at skaffe, og vi har set den i andre møbelhuse - et sted endda til en 20% lavere pris. Det øger kun lysten til at trække stikket, og købe dem andetsteds. Problemet for mig er ikke ventetiden, men de konstante aftalebrud og tomme løfter. Hvis vi fra starten var informeret om en måneds ventetid, så var dette indlæg ikke skrevet. Men har jeg overhovedet ret iflg. købeloven til at ophæve købet, når der allerede er leveret en vare om end den forkerte? Jeg tænker at det måske er blevet til en reklamationssag. Hvad ville I stille op? På forhånd tak. |
Det lyder som idé møbler.
Men gå ned i butikken og aflever de borde du har og bed om dine penge retur, fordi du synes forløbet er uacceptabelt og hop hen hos konkurrenten og køb dem 20% billigere.