Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Møbellevering trækker ud - hvornår er nok nok?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger lidt input på en situation her.

Vi bestilte i starten af marts to borde hos en større dansk møbelkæde. Vi skulle ikke bruge det inden 1. april, så da vi fik fortalt at leveringstiden var cirka halvanden uge var det intet problem. De blev bestilt, men ikke betalt.

Så gik der to uger uden besked fra forhandleren. Jeg kontakter ham, og får en bizar besked. Han havde slet ikke bestilt dem fra leverandøren endnu, fordi han ikke havde fået andre bestillinger fra samme firma, hvorfor det vil koste ham ekstra fragtgebyr. Så han ventede lidt. Jeg tænker at det da er synd for ham, men hvorledes bliver det mit problem, og kunne han ikke have informeret mig om dette? Jeg var småsur, men vi var jo kun midt i marts. Jeg bærer over med ham, og accepterer en uges ekstra leveringstid.

En uge efter har jeg intet hørt, så jeg ringer atter. Jeg får fat i en anden medarbejder, og han siger at bordene da var kommet i går. Jeg tænker tak for opkaldet, en smule ironisk, men henter mine borde i tilfredshed og betaler.

Jeg kommer hjem, og bordene er naturligvis hjemkommet i den forkerte farve. Muligvis leverandørens skyld, men jeg er begynder at blive småirriteret. Jeg ringer ham op, og han siger at han vil bestille de korrekte hjem med det samme med den vanlige halvanden uges leveringstid, men at det nok lige akkurat ikke nåes til 1. april.

I torsdags var det halvanden uge siden, så jeg ringede til ham. De var ikke kommet, men kom med stor sandsynlighed fredag - altså dagen efter. Jeg har dog ikke hørt fra ham siden...

Nu er vores tålmodighed simpelthen opbrugt, men hvordan tackles situationen bedst? Vi har jo penge ude at hænge ved ham, ligesom vi har to borde af hans. Det er ikke en svær vare at skaffe, og vi har set den i andre møbelhuse - et sted endda til en 20% lavere pris. Det øger kun lysten til at trække stikket, og købe dem andetsteds. Problemet for mig er ikke ventetiden, men de konstante aftalebrud og tomme løfter. Hvis vi fra starten var informeret om en måneds ventetid, så var dette indlæg ikke skrevet.

Men har jeg overhovedet ret iflg. købeloven til at ophæve købet, når der allerede er leveret en vare om end den forkerte? Jeg tænker at det måske er blevet til en reklamationssag. Hvad ville I stille op?

På forhånd tak.

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:47

Det lyder som idé møbler.

Men gå ned i butikken og aflever de borde du har og bed om dine penge retur, fordi du synes forløbet er uacceptabelt og hop hen hos konkurrenten og køb dem 20% billigere.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:55

Det er nu ikke Idé Møbler. Jeg har tværtimod kun gode erfaringer med dem. Smile

Slutningen på historien bliver nok også at bordene bliver leveret tilbage senere i dag. Jeg har fundet dem på lager et andet sted ikke langt herfra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

den er ikke lige til højrebenet for at købe dem et andet sted. Forhandleren skal gives en rimelig mulighed for at rette problemet, og f.eks. 1,5 uge eller 2 uger tror jeg ikke rækker til at ophæve købet, selv om det har været skidt til nu. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Fra  Duet IT Skrevet kl. 12:22

Det får i hvert fald et forsøg. Prisforskellen er ikke den essentielle. Jeg kunne normalt aldrig drømme om at annullere en aftale på grund af et billigere tilbud, men i dette tilfælde har der simpelthen været så mange tillidsbrud at det virker håbløst.

For mig er service første prioritet, og blandingen af mangel på kommunikation, forkerte leverancer og udskudte leveringstider må være i overkanten for hvad der er fair.

Jeg er klar over at han skal have en rimelig tid til at ordne problemet, men så må det vel være fair at medtælle de to uger ekstra som han fik i starten af processen, hvor han end ikke havde bestilt bordene på dagen hvor de skulle have været leveret. Alle der burde man måske have lugtet lunten, og have annulleret ordren.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35

der sker da intet ved at prøve - men jeg ville nok ikke købe nye før jeg havde fået pengene igen. Jeg tror ikke du vil vinde den i forbrugerrådet. De er ret large overfor butikker og fabrikker til at rette fejl - men hvis butikken gir dig pengene er den jo fjong.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Fra  Duet IT Skrevet kl. 12:50

Så langt kommer den nu heller ikke uanset. Det er alt for resourcekrævende, især når der er tale om forholdsvis små beløb. Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)