Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af valuta gevinst (bitcoin)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for ca 2-3 år siden tilbage købt nogle bitcoins , sådan mest for sjov for at se hvordan systemet fungerede og havde faktisk glemt, at den konto overhovet eksisterede, da der var tale om et ret beskedent beløb.Jeg har en beholdning på 422 btc som jeg har givet ca. 4-5000 kr for.

Affødt af en anden diskussion har jeg nu konstateret, af kursen på bitcoin er eksploderet, og at de 422 bitcoin i dag, ifølge "Bitcoin exchange" har en markedsværdi på over 400.000 kr 

Mit spørgsmål er derfor, bliver jeg beskatte af kursgevinsten hvis jeg trækker mine penge ud, altså veksler dem til dollars og overføre dem til min danske konto. De 4-5000 kr. som jeg oprindeligt betalte for de 422 btc er trukket fra min lønkonto (visa), så dem har jeg sådan set betalt skat af en gang før.

på forhånd tak

Andreas

Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Jeg skulle mene at du ikke skal, da det er det samme, som en aktie. Det er jo bare spekulationer det hele går ud på.

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

solgte du dem?

www.onapp.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Alexander:
Jeg skulle mene at du ikke skal, da det er det samme, som en aktie. Det er jo bare spekulationer det hele går ud på.
Mage til vrøvl . har du ikke andet at lave?? Man betaler da skat af gevinster på aktier osv . Herregud for vrøvl

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man spørge til hvor du har købt dine bitcoins ;) ved godt tråden er gammel

Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 03:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber ikke du trak dem ud, da de ville have haft en værdi på 800k+ nu! 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil vove at påstå han skal beskattes. Han har som privat person vekslet en valuta med en anden valuta og efterfølgende har værdien af møntfoden steget over bagatelgrænsen.

Men det kommer også an på hvad man vil betegne BitCoins som. Jeg mener at have læst et sted at de amerikanske domstole har anerkendt BitCoins som værende en valuta.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er en interessant problemstilling men i og med at man skattemæssigt ikke sondrer mellem om værdier er i penge eller andet så er svaret ja. Der skal ske beskatning og jeg vil også mene at beskatningen skal ske løbende årligt efter det såkaldte lagerprincip på samme måde som andre valutakursgevinster. Min fornemmelse er at disse bitcoins er noget som SKAT vil fokusere meget på fremover da det for nogle kan være et middel til at skjule gevinster m.v.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)