Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til affiliate site søges!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Håber i vil give mig noget konstruktiv kritik. Jeg er ret ny i dette og har lidt svært ved at gennemskue, hvad der rent faktisk virker og hvad der er "no go" jeg har læst på mange gode blogs vedrørende affiliate, blandt andet dm i affiliate og Halfdan Timms råd til at komme igang samt flere andre! 

Jeg skal gerne bruge råd omkring at få brugerne til at klikke på links. I starten fik jeg ret mange klik, men dette er nu på nedadgående. Jeg har en blanding af google adsense og affiliate programmer på siden. Siden hedder e-parfume.com.

Ser frem til at få nogle gode råd fra de garvede affiliates her på Amino.

God søndag!

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 10:34

Hej Cher!

Først og fremmest ligger der rigtig meget i, om de reklamer der vises, er relevante for dine læsere. Når jeg klikker ind på din hjemmeside, så er det fordi, at jeg er interesseret i at læse om parfumer. Så vidt jeg kan se, så har du i nogle indlæg to startour reklamer liggende. Jeg går ud fra, at det er Adsense reklamer? Derudover har du en lille Adsense knap ude i højre side, der lige nu reklamerer for "Spil, leg & sport".

Disse to reklamer henvender sig ikke til målgruppen af kvinder, der søger efter parfumer, og formodentlig er interesseret i at købe dem. Så hvis de ikke giver noget, og du ikke kan få nogle kliks på urelevante Adsense reklamer, så prøv eventuelt at bytte dem ud med reklamer fra parfume butikker, eller noget andet, der kunne ramme den samme målgruppe.

Hvis du ikke kan finde nogen, du lige synes passer godt ind på din side, så kan det faktisk gavne dig mere at fjerne Adsense reklamerne, da de bare er til at forstyrre læseren, når de ikke er relevante. De hjælper ikke læseren på nogen måde, hvis de er urelevante, og det fjerner deres fokus fra dine affiliate links, som du også gerne vil have dem til at klikke på.

Så umiddelbart vil jeg sige, at du skulle fjerne Adsense, hvis det skader mere, end det gavner. Og derudover lave langt mere iøjefaldende og mere "Call-to-action" affiliate knapper Skype-Wink

Mvh,

Sander

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 10:42

Sander:
Så umiddelbart vil jeg sige, at du skulle fjerne Adsense, hvis det skader mere, end det gavner. Og derudover lave langt mere iøjefaldende og mere "Call-to-action" affiliate knapper

Hej Sander,

Tak for dit svar, jeg vil hermed se hvordan jeg kan ændre på google adsense eller helt fjerne reklamerne, kan sagtens se hvad du mener her. Disse call to action knapper, har du evt. et site som eksempel eller en idé til hvor disse skal placeres? Du skal være velkommen til at sende en pm.

Jeg kigger på det med det samme!

Mvh,

Cher Pedersen

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 10:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cher Pedersen - Telesvar:

Hej Sander,

Tak for dit svar, jeg vil hermed se hvordan jeg kan ændre på google adsense eller helt fjerne reklamerne, kan sagtens se hvad du mener her. Disse call to action knapper, har du evt. et site som eksempel eller en idé til hvor disse skal placeres? Du skal være velkommen til at sende en pm.

Jeg kigger på det med det samme!

Mvh,

Cher Pedersen

Umiddelbart kunne jeg have en ide til, hvordan du kunne fremme dine "Call-to-action" knapper på din side. Nu tog jeg bare et tilfældigt indlæg, hvor der eksempelvis var et stort tomrum øverst i indlægget, lige ved siden af uret, hvilket man sagtens kunne udnytte. Jeg har ikke forstand på prorgammering, men mon ikke sådan en knap kunne placeres der. 

Lavede lige et hurtigt eksempel i Photoshop, som du kan se herunder. Umiddelbart giver sådan en stor, grøn knap mere blikfang, og vækker interesse for læseren til at klikke på den.

Oprindeligt:

Med den grønne "Call-to-action" knap:

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 11:01

Som Sander, har forklaret, vil jeg anbefale at smide en større og mere synlig "Call-To-Action" knap ind i indlægget. Evt. flere steder, dog uden det virker for spam agtig. 

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 11:12

Hej Simon,

Tak for svar jeg kigger på disse call to action knapper senere idag. 

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 11:15

Sander:
Med den grønne "Call-to-action" knap:

Hej Sander,

Jeg vil undersøge, hvordan jeg får indsat disse call to action knapper, jeg kan godt se idéen og tak for din tid!

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 21
Fra  www.forsikringsgennemgang.dk Skrevet kl. 11:24

Hej Cher

Jeg har en kommentar til Sanders indlæg: Er årsagen til at det er irrelavant adsense at google viser det adsense der er relavant for den unikke bruger? (derfor du får vist en reklame for affiliate fordi du har søgt rundt på den slags.)

Anders

Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:55

Hej med jer Smile

Jeg er også lidt interesseret i at få en call to action knap på min affiliate side, så jeg ville lige høre om der er nogen af jer der kan anbefale et godt WP plug-in til formålet?

Mvh

Vilhelmst

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 18:13

Vilhelmst:

Hej med jer Smile

Jeg er også lidt interesseret i at få en call to action knap på min affiliate side, så jeg ville lige høre om der er nogen af jer der kan anbefale et godt WP plug-in til formålet?

Mvh

Vilhelmst

Er det ikke bare at lave den i et billedeprogram eller finde en gratis på nettetSkype-Wink Ellers kan du smide en PM med hvilken type call-to-action knap, det skal være, samt farver og ca. mål, så kan jeg godt prøve at strikke et sammen til dig Skype-Wink

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)