Hej Aminoer, Håber i vil give mig noget konstruktiv kritik. Jeg er ret ny i dette og har lidt svært ved at gennemskue, hvad der rent faktisk virker og hvad der er "no go" jeg har læst på mange gode blogs vedrørende affiliate, blandt andet dm i affiliate og Halfdan Timms råd til at komme igang samt flere andre! Jeg skal gerne bruge råd omkring at få brugerne til at klikke på links. I starten fik jeg ret mange klik, men dette er nu på nedadgående. Jeg har en blanding af google adsense og affiliate programmer på siden. Siden hedder e-parfume.com. Ser frem til at få nogle gode råd fra de garvede affiliates her på Amino. God søndag! Med venlig hilsen Cher Pedersen |
Hej Cher!
Først og fremmest ligger der rigtig meget i, om de reklamer der vises, er relevante for dine læsere. Når jeg klikker ind på din hjemmeside, så er det fordi, at jeg er interesseret i at læse om parfumer. Så vidt jeg kan se, så har du i nogle indlæg to startour reklamer liggende. Jeg går ud fra, at det er Adsense reklamer? Derudover har du en lille Adsense knap ude i højre side, der lige nu reklamerer for "Spil, leg & sport".
Disse to reklamer henvender sig ikke til målgruppen af kvinder, der søger efter parfumer, og formodentlig er interesseret i at købe dem. Så hvis de ikke giver noget, og du ikke kan få nogle kliks på urelevante Adsense reklamer, så prøv eventuelt at bytte dem ud med reklamer fra parfume butikker, eller noget andet, der kunne ramme den samme målgruppe.
Hvis du ikke kan finde nogen, du lige synes passer godt ind på din side, så kan det faktisk gavne dig mere at fjerne Adsense reklamerne, da de bare er til at forstyrre læseren, når de ikke er relevante. De hjælper ikke læseren på nogen måde, hvis de er urelevante, og det fjerner deres fokus fra dine affiliate links, som du også gerne vil have dem til at klikke på.
Så umiddelbart vil jeg sige, at du skulle fjerne Adsense, hvis det skader mere, end det gavner. Og derudover lave langt mere iøjefaldende og mere "Call-to-action" affiliate knapper
Mvh,
Sander