Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliation

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal skabe en trafik til min hjemmeside, og har i den forbindelse overvejet hvorledes affiliation programmer virker. Altså hvor sider bliver affiliated til min side, således at de tjener penge pr besøgene jeg får fra deres side.

Mit spørgsmål er om hvor meget jeg kan regne med at opsætningen koster? Hvem kan anbefales?

Er der nogen der har positive eller negative resultater fra dette?

Hilsen

Michael 

Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 12:16

En hurtig måde at komme i gang på, er ved at prøve www.partner-ads.dk ellers er skal dit shop system have et affiliate modul så du kan kontakte websites der kunne have interesse i at have et banner eller tekst link på deres side, så de kan tjene x antal kroner, pr. salg via deres side.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 13:09

Hvis du vil udbyde et seriøst partnerprogram så bør du vælge en løsning hvor affiliaten få XX% af den omsætning du generere fra den trafik de sender....alt andet er uinteressant for eventuelle seriøse affiliates.

Tilmeldt 11. Jun 07
Skrevet kl. 15:33

Det er skam et meget seriøst partnerprogram jeg forstiller mig. Min sides værdi afhænger af antallet af besøgende. Jeg sælger ikke noget produkt. Derfor skal betalingsformen være pr besøgende.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 16:00

Så sælger du vel en eller ande service som vel også kan måles?

Betaling per besøgende er efter min vurdering umiddelbart en dårlig ide.

Du må gerne få et eksemple:

Jeg har en kammerat som arbejder som affiliate på fuld tid - han havede fundet et affiliate program der betalte 8 cent per besøg, han fandt så et andet sted hvor han kunne køber noget rigtig billig trafik til 2 cent per besøg. Besøgende var ægte nok, det var bare ikke nogen besøgende der havde den fjerneste interesse i det website de kom til ----- efter at min kammerat have tjent styrtende med penge i nogle måneder lukkede dette affiliate program naturligvis ned for betaling per besøgende, da den trafik de fik overhovdet ikke var noget de kunne bruge til noget.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 16:06

Libbert:

Hej

Jeg skal skabe en trafik til min hjemmeside, og har i den forbindelse overvejet hvorledes affiliation programmer virker. Altså hvor sider bliver affiliated til min side, således at de tjener penge pr besøgene jeg får fra deres side.

Mit spørgsmål er om hvor meget jeg kan regne med at opsætningen koster? Hvem kan anbefales?

Er der nogen der har positive eller negative resultater fra dette?

Hilsen

Michael 

Kan Google Adwords ikke dække dit behov?

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 11. Jun 07
Skrevet kl. 16:42

Sagen at jeg vil undersøge alternativet til Google AdWord. De anvendte ord koster ca 4-7kr pr klik hos Google, mens de fleste affiliation aftaler, der betaler pr klik koster, en del mindre. Dog kunne jeg forestille mig at de initiale omkostinger er signifikante.

Trådens formål er dermed at undersøge de trade offs der er mellem AdWord og egen affiliation.

Det er selvfølgelig ikke særlig økonomisk fornuftigt at betale pr klik, hvis brugerne overhovedet ikke er interesseret. Mit fokus med affiliation var henvendt mod blogs af samme emne. Altså at jeg selv "håndplukker" de sider jeg er interesseret i og som også selv samtidigt kunne være interesseret i en indtægt via deres side. 

Hilsen

Michael 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 16:45

Libbert:

Sagen at jeg vil undersøge alternativet til Google AdWord. De anvendte ord koster ca 4-7kr pr klik hos Google, mens de fleste affiliation aftaler, der betaler pr klik koster, en del mindre. Dog kunne jeg forestille mig at de initiale omkostinger er signifikante.

Trådens formål er dermed at undersøge de trade offs der er mellem AdWord og egen affiliation.

Det er selvfølgelig ikke særlig økonomisk fornuftigt at betale pr klik, hvis brugerne overhovedet ikke er interesseret. Mit fokus med affiliation var henvendt mod blogs af samme emne. Altså at jeg selv "håndplukker" de sider jeg er interesseret i og som også selv samtidigt kunne være interesseret i en indtægt via deres side. 

Hilsen

Michael 

Hvis dét er metoden, vil jeg da foreslå at du får opbygget dit eget partner-system. Du kan så aftale priserne med de enkelte blog-ejere, og kan nemt følge fra hvilke sites, der kommer besøgende.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 11. Jun 07
Skrevet kl. 16:53

Så har jeg måske formuleret mig ringe i starte af tråden. Det var faktisk det jeg mente.

Jeg har kigget på double-click for at se om de havde et produkt, således at de der er affiliated til mig. Genenm dette produkt får de deres betaling og kan se statistik på hvor mange der har besøg min side gennem deres.

Håber at dette gav et bedre indtryk af hvad jeg mente.

Hilsen

Michael

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)