Jeg har i øjeblikket yousee's højhastighedsinternet på 100/10 Mbit som jeg købte, ja primært pga. hastigheden. Det viser sig dog at deres løsning er direkte ubrugelig og jeg advarer alle mod at benytte den. Derfor vil jeg høre hvad i andre bruger, og om i har nogle gode anbefalinger? Måske skal jeg lige fortælle hvorfor jeg mener yousee's internet er ubrugeligt. Sagen er den at hvis man kører servers på sit lokale netværk er man nødt til at forwarde bestemte port requests, fx. port 80 til http, port 22 til ssh osv. osv. Desuden er man nødt til at fiksere bestemte servere på bestemte ip-adresser så dhcpen ikke roder rundt i hvor de forskellige porte skal forwardes til. Alle disse indstillinger bliver gemt på routeren. Af en eller anden årsag bliver alle indstillinger i routeren wiped med jævnlige mellemrum så man ikke har nogen mulighed for at komme i kontakt med sine servere medmindre man sidder hjemme på sit lokalnet, hvilket ofte ikke er tilfældet. Så tænker man; jamen ok, fair nok...det kan jeg komme udenom hvis jeg bare kan remote manage min router. Så kan jeg hurtigt gå ind og sætte routeren op igen - men tror i det virker? Nej, det kan ikke lade sig gøre. Her er yousee's svar til min forespørgsel (Meget uprofessionelt efter min mening): Hej Yousee. Tak for din mail. Vi har desværre ikke support på denne type avancerede indstillinger, men du kan eventuelt tage kontakt til Netgear På telefon nr. 80 70 26 66 eller gå ind på Netgears hjemmeside. Ja, så yousee binder en til at bruge en bestemt router, som ikke duer og nægter at yde support på den. Det stiller jo en i en ret dårlig position. Er der nogle der har anbefalinger til en ISP (som tilbyder mulighed for statisk IP) der faktisk kan bruges og som også har en nogenlunde ansændig hastighed? Mange hilsner herfra |
Jeg glemte forresten at nævne at det ikke kun er mig der har oplevet dette problem. Min kammerat har nøjagtig samme problem med yousee.