Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken internet udbtder (ISP) ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i øjeblikket yousee's højhastighedsinternet på 100/10 Mbit som jeg købte, ja primært pga. hastigheden.

Det viser sig dog at deres løsning er direkte ubrugelig og jeg advarer alle mod at benytte den. Derfor vil jeg høre hvad i andre bruger, og om i har nogle gode anbefalinger?

Måske skal jeg lige fortælle hvorfor jeg mener yousee's internet er ubrugeligt.

Sagen er den at hvis man kører servers på sit lokale netværk er man nødt til at forwarde bestemte port requests, fx. port 80 til http, port 22 til ssh osv. osv.

Desuden er man nødt til at fiksere bestemte servere på bestemte ip-adresser så dhcpen ikke roder rundt i hvor de forskellige porte skal forwardes til. Alle disse indstillinger bliver gemt på routeren. Af en eller anden årsag bliver alle indstillinger i routeren wiped med jævnlige mellemrum så man ikke har nogen mulighed for at komme i kontakt med sine servere medmindre man sidder hjemme på sit lokalnet, hvilket ofte ikke er tilfældet.

Så tænker man; jamen ok, fair nok...det kan jeg komme udenom hvis jeg bare kan remote manage min router. Så kan jeg hurtigt gå ind og sætte routeren op igen  - men tror i det virker? Nej, det kan ikke lade sig gøre. Her er yousee's svar til min forespørgsel (Meget uprofessionelt efter min mening):

Hej Yousee.
Jeg vil gerne være istand til at remote controlle min router. Jeg har en 100/10 forbindelse hos jer, med jeres netgear router. 
Jeg har været inde i routeren og opsætte remote management under menupunktet 'remote management' ude til venstre. Når dette er sat op kan jeg alligevel ikke komme i forbindelse med min router udefra hvilket er kritisk for mig at være i stand til pga. mit firma.
Vil i være så venlige at fortælle mig hvordan jeg så kan sætte min router op. Jeg har ligeledes prøvet at forbinde til routeren med ssh og telnet (både indefra og udefra) hvilket jeg heller ikke får lov til. 
Jeg ser frem til at høre fra jer snarligt.

Tak for din mail.

Vi har desværre ikke support på denne type avancerede indstillinger, men du kan eventuelt tage kontakt til Netgear På telefon nr. 80 70 26 66 eller gå ind på Netgears hjemmeside.

Ja, så yousee binder en til at bruge en bestemt router, som ikke duer og nægter at yde support på den. Det stiller jo en i en ret dårlig position.

Er der nogle der har anbefalinger til en ISP (som tilbyder mulighed for statisk IP) der faktisk kan bruges og som også har en nogenlunde ansændig hastighed?

Mange hilsner herfra

Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 07:25

Jeg glemte forresten at nævne at det ikke kun er mig der har oplevet dette problem. Min kammerat har nøjagtig samme problem med yousee.

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 10:00

Lige præcis det du beskriver burde kunne løses med en åben konfiguration - herved smider routeren ikke indstillingerne. Du kan godt få fast ip - men min har været den samme gennem det sidste år - så det er ikke noget der skifter hver dag. Du kan sagtens benytte en anden router og benytte Yousee routeren som bridge. Vil du have det lidt nemmere - så tag evt. et kig på Fullrate. De har et relativt stort support forum, og du kan samtidig evt. tage deres tv-pakke. Du får dog ikke så høje hastigheder som Yousee. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:40

bumle90:
et viser sig dog at deres løsning er direkte ubrugelig og jeg advarer alle mod at benytte den.

Det synes jeg måske også er lidt voldsomt. YouSee er et produkt der henvender sig til privatkunder, med de behov disse kunder har. Og jeg er meget uenig i at dette er direkte ubrugeligt. Faktisk er YouSee den mest stabile bredbåndsforbindelse jeg har haft herhjemme.

Du bruger tydeligvis din internetforbindelse erhvervsmæssigt, og bør derfor også købe en internetforbindelse der er beregnet til dine behov. Og det er YouSee ikke, hvilket jeg heller ikke tror at de på nogen måde kommunikerer ud at de er.

Jeg vil anbefale dig at du kontakter TDC erhverv, eller evt. Fullrate Erhverv, for at finde en løsning der matcher dine behov.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)