Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Berlingske - SPAM?

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har modtaget følgende e-mail fra Berlingske.

-----

Kære virksomhed

Berlingske Business Premium forsøger at afdække iværksætteri-  og vækstbetingelserne for små og mellemstore danske virksomheder. Som et led i denne proces har vi valgt at tage kontakt til et bredt udsnit af danske virksomheder, som er startet siden 2008.

Vi håber på, at du vil afsætte ca. 10-15 minutter til at hjælpe os med denne undersøgelse.

Du er registreret som kontaktperson hos Erhvervsstyrelsen for VIRKSOMHEDSNAVN.  Spørgeskemaet besvares bedst af virksomhedens ejer, alternativt en anden ledende medarbejder, som har kendskab til virksomhedens opstartsfase.

Er der en anden i virksomheden, som du mener er mere kvalificeret til at besvare spørgeskemaet, er du velkommen til at sende det videre til pågældende. Mener du at have modtaget spørgeskemaet ved en fejl, bedes du se bort fra denne mail.

Herunder finder du et link til en hjemmesideinternettet, hvor spørgeskemaet ligger i elektronisk form. Vi håber at have modtaget dine svar inden den 9. april 2013.

SPAM LINK TIL EN UNDERSØGELSE DE KØRER

Det skal understreges, at vi garanterer dig anonymitet ved deltagelse i rundspørgen.

-- 

Michael Friislund

Journalist,

Berlingske Business

Mail: research@berlingskemedia.dk (e-mailen virker ikke, men micfr@berlingske.dk virker)

Morten Asmussen

Udviklingsredaktør,

Berlingske Business

-----

Ingen har bedt om at få en e-mail. Faktisk har de ringet og snakket noget omkring dem selv, men der er det blevet gjort klart, at vi ikke ønsker noget fra dem.

Nogen der kender til det her?

Er det her spam? Hører det under reglerne at de skal have lov af os før de må sende den slags mails?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 164
Fra  Ledz Media Skrevet kl. 00:34

Jeg modtog den samme mail idag, og jeg tænkte nøjagtig det samme.

følger med hvis der skulle være nogle kloge hoveder der melder sig på banen.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:19

Jeg har anmeldt dem.

Fra Brovst
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 64
Fra  HTD-Information ApS Skrevet kl. 07:12
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

God morgen.

Det er jo ikke forbudt at maile og spørge om ting og sager. De tilbyder jo ikke noget du kan købe, så derfor vil det være svært at få det stemplet som spam.

Set i det lys har de lov at lave en undersøgelse, og hvis ikke du vil deltage, skal du bare se bort fra denne mail, og slette den.

Kan i alle have en god dag.

Bedste hilsen Tage

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 07:29

Har også bare slettet den...

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

Tilmeldt 13. Jul 12
Skrevet kl. 08:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tage Danielsen:

Det er jo ikke forbudt at maile og spørge om ting og sager. De tilbyder jo ikke noget du kan købe, så derfor vil det være svært at få det stemplet som spam.

Set i det lys har de lov at lave en undersøgelse, og hvis ikke du vil deltage, skal du bare se bort fra denne mail, og slette den.

Nu tænker jeg jo lidt, at jeg så kan jeg også bare høste flere hundrede tusinde e-mails eller millioner hvis jeg vil. Lave en undersøgelse hvor jeg skriver mit firmas navn i alle spørgsmål. Måske endda spørger lidt ind til mine produkter; "Hvordan synes du kvaliteten af vores produkt Super Støvsuger 634 er".

Så er der jo til sidst ingen måde at slippe for spam på. Reklamer bliver bare pakket ind i undersøgelser for at skjule deres egentlige hensigt: sælge dig deres lort.

Det er jo ikke super fair, vel?

Det kunne dog være rart hvis en Amino har kendskab til sådanne regler, og ved om sådan en undersøgelse kan sammenlignes med spam. Vi kan jo se at flere har fået den også.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 08:23
Man må gerne sende spørgeskemaer, men det afhænger selvfølgelig af udformningen af skemaet.

Det må ikke indeholde forsøg på salg af produkter eller branding af virksomheden.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/spam0/Link-til-spoergeskema
Tilmeldt 13. Jul 12
Skrevet kl. 14:25

Hej Jesper IP

Forbrugerombudsmanden skriver på det link du sendte:

"Forbrugerombudsmanden oplyste, at det påtænkte markedsføringstiltag var lovligt under forudsætning af, at den uanmodede elektroniske henvendelse ikke indeholdt opfordringer til køb, rosende omtale, logo eller anden opbygning af image (branding)."

1) Der er deres logo med adresse, telefonnummer og e-mail

2) Der står Berlingske ikke mindre end seks steder - og jeg har ikke engang startet skemaet endnu (er på første side af skemaet, en velkomst side)

Resten af spørgsmålene indeholder så til gengæld kun spørgsmål omkring deres "markedsundersøgelse". Så de gør to ting af de ting der på linket står de ikke må. Men om det så er nok til at betragte det som spam, det er jo det.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:37

Godt nok er det en undersøgelse, men de starter direkte med at den undersøgelse foretages af "Berlingske Business Premium". Der er derfor ikke alene tale om at det er Berlingske der udsender den, men de benytter et andet brand i mailen og derfor tror jeg ikke den er ok. 

Berlingske Business Premium er desuden en betalingsportal på business.dk/premium hvor der foretages analyser af forskellige ting som derefter kan købes på portalen.

Jeg ville selv sende den til dansk@spamklage.dk og lade dem tage sig af det, derudover mener jeg rent moralsk at det er forkasteligt at en så stor virksomhed tilsyneladende vælger bare at smide mails ud til tilfældige virksomheder. 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:54
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Mark:

Godt nok er det en undersøgelse, men de starter direkte med at den undersøgelse foretages af "Berlingske Business Premium". Der er derfor ikke alene tale om at det er Berlingske der udsender den, men de benytter et andet brand i mailen og derfor tror jeg ikke den er ok. 

Berlingske Business Premium er desuden en betalingsportal på business.dk/premium hvor der foretages analyser af forskellige ting som derefter kan købes på portalen.

Jeg ville selv sende den til dansk@spamklage.dk og lade dem tage sig af det, derudover mener jeg rent moralsk at det er forkasteligt at en så stor virksomhed tilsyneladende vælger bare at smide mails ud til tilfældige virksomheder. 

Der er vel intet problem i denne mail, da de skriver at det er til en undersøgelse og de skriver ingen steder at du skal købe noget. De skal desuden skrive i deres mail, hvad og hvor undersøgelsen skal bruges.

Så selvom det er et betalingssite, så er der intet problem her vil jeg stærkt mene, når de på ingen måde vil sælge dig noget. At undersøgelsen tilfældigvis skal bruges på et betalingssite er der intet problem i.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)