Hej amino, jeg skal til at starte en virksomhed. Jeg har lavet en masse designs klar og jeg kan trykke hjemme. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvad der er lovligt at trykke på? Hvis jeg skal lave mit eget tøjmærke, må jeg så eksempelvis sælge; 'fruit of the loom's ' blanke t-shirts og så sy mit eget tøjmærke på i stedet?
Og er det lovligt at sælge en t-shirt hvor for eksempel man har tegnet mickey mouse(magen til) men hvor han laver noget helt andet man ikke lige havde regnet med?
Umuligt at svare på. HVis FOL teashirts er deres eget design og dermed givet desigbeskyttet - så må du ikke sælge dem under andet navn. Er det en tilfældig Tshirt må du godt
Du må ikke tegne MM io nogen form han er genkendelig uden accept fra Disney
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis jeg skal lave mit eget tøjmærke, må jeg så eksempelvis sælge; 'fruit of the loom's ' blanke t-shirts og så sy mit eget tøjmærke på i stedet?
Jeg ville gøre noget helt andet, nemlig benytte såkaldte label free t-shirts. Storm Textil laver nogle rigtig lækre modeller, som hvis du spørger mig er en lidt bedre en fruit of loom t-shirtene (som til tider vist godt kan være lidt skæve). Har du brug for vejledning, så prøv af hiv fat i Thomas Reberholt fra http://tex-tryk.dk
Men må man gerne i virksomhedens opstart tage til et uland og købe en masse t-shirts uden man behøver en registreret leverandør?
her bliver begreberne blandet sammen. Registreret leverandør - lyder lidt som autoriseret forhandler men - der er ikke krav om at det skal være mærkevarer du køber hvis det er det du mener. BEMÆRK DOG:
Hvis du vil tage til et Uland - så vi gå ud fra du taler om uden for EU - og købe T-shirts du vil sælge i EU/Danmark, så er svaret, at du må ikke købe for en eneste krone uden for EU med videresalg for øje, uden du er registreret CVR OG moms registreret OG importørregistreret