Hej Amino, Jeg har for nyligt oprettet en virksomhed, som i alt sin enkelthed går ud på at producere og sælge smykker. Jeg står nu i den situation, at jeg skal sælge over min egen webshop, men samtidig skal have nogle af mine produkter i en forretning. Jeg har tænkt mig at køre fakturaerne gennem et system, når jeg sælger fra min webshop, men hvordan forholder jeg mig til faktureringen, når de bliver solgt direkte fra en butik? Det er ikke sådan, at butikken køber et parti og videresælger, men butikken har dem stående, og de kører det udenom deres egen fakturering, således at butikken ikke er involveret, men et sted for mig at få dem afsat. Butikken vil give kunden en faktura fra en "faktura-blok", men de numre vil jo ikke passe med dem, som jeg laver i mit eget system! Er det et problem? Jeg håber, at nogle kan hjælpe mig. Med venlig hilsen StartSelv :) |
Ja det vil være et problem. Du sælger jo i kommision og butikken giver kunden en faktura som er fra butikken vil jeg mene - eller var tanken at det var dine fakturaer med dit CVR og navn og din moms de udleverede
Fakturaer skal være i nr rækkefølge og jeg tror det bliver noget rod hvis butikken ligger og fakturer med moms på en nummerserie i dit cvr nr og du har en anden nummer serier for resten.
Enten må de ringe og få et fakt nummer af dig- hvis det er sjældent de sælger, og skrive det på en faktura i dit navn og CVR eller
Butikken må selv fakturere kunden og en gang om ugen/måneden sende DIG en faktura på alt de har solgt. Så fakturerer DE kunder og den samle faktura de giver dig over ting de har solgt, kan de så lægge xx% på hvis det er meningen de skal ha noget for at tage salget vil jeg foreslå
vh