Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at bruge flere forskellige former for fakturering?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har for nyligt oprettet en virksomhed, som i alt sin enkelthed går ud på at producere og sælge smykker.

Jeg står nu i den situation, at jeg skal sælge over min egen webshop, men samtidig skal have nogle af mine produkter i en forretning. Jeg har tænkt mig at køre fakturaerne gennem et system, når jeg sælger fra min webshop, men hvordan forholder jeg mig til faktureringen, når de bliver solgt direkte fra en butik? Det er ikke sådan, at butikken køber et parti og videresælger, men butikken har dem stående, og de kører det udenom deres egen fakturering, således at butikken ikke er involveret, men et sted for mig at få dem afsat. Butikken vil give kunden en faktura fra en "faktura-blok", men de numre vil jo ikke passe med dem, som jeg laver i mit eget system! Er det et problem?

Jeg håber, at nogle kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

StartSelv :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:18

Ja det vil være et problem. Du sælger jo i kommision og butikken giver kunden en faktura som er fra butikken vil jeg mene - eller var tanken at det var dine fakturaer med dit CVR og navn og din moms de udleverede

Fakturaer skal være i nr rækkefølge og jeg tror det bliver noget rod hvis butikken ligger og fakturer med moms på en nummerserie i dit cvr nr og du har en anden nummer serier for resten.

Enten må de ringe og få et fakt nummer af dig- hvis det er sjældent de sælger, og skrive det på en faktura i dit navn og CVR eller

Butikken må selv fakturere kunden og en gang om ugen/måneden sende DIG en faktura på alt de har solgt. Så fakturerer DE kunder og den samle faktura de giver dig over ting de har solgt, kan de så lægge xx% på hvis det er meningen de skal ha noget for at tage salget vil jeg foreslå

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:22

Tja. Interessant spørgsmål. Er det din fakturablok, butikken bruger?

Køberen skal jo have en faktura fra sælgeren og du skriver sådan set, at det er dig? Så bør der også stå dit firmanavn, cvr-nummer osv. på kundens bilag.

Hvis fakturaen (fakturablokken) er din, og numrene er fortløbende uden huller, ville mit første bud jo være, at du laver en særskilt mappe med netop disse fakturaer.

Alternativt kunne du selvfølgelig oprette en faktura til dit system, som du så klipser bilaget fra butikken fast på, så du hele tiden kan forklare, hvor pengene er kommet fra.

- Ja, kan se, at John nåede at svare, før mit svar blev postet. Han er klogere på det her, end jeg er.

Men John, TS skriver jo sådan set, at butikken ikke direkte får salget ind over deres regnskab, så de putter vel nærmest bare pengene i en særskilt kasse eller noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33

Birte Andersen:
Men John, TS skriver jo sådan set, at butikken ikke direkte får salget ind over deres regnskab, så de putter vel nærmest bare pengene i en særskilt kasse eller noget
ja jeg så det og spurgte også ind til det for hvis de fakturerer så er det vel med moms og så skal det være med trådstarters CVR og navn -. og det er jeg ikke sikker på var konceptet med den der "fakturablok" - den virkede på mig som en standard bare men:

Du har helt ret I at hvis trådstarter reserverer en række numre i sin faktura rækkefølge og kan styre det (skal jo så reserveres måske 10 numre ad gangen) så KAN det fungere, men da butikken vel skal ha noget for det, så synes jeg det var nemmere at de selv fakturere deres kunder og sender en samlet faktura til vor mand - inkl. provision af kommisionssalget?

Trådstarter skal iøvrigt huske at ha overblik over lageret hos butikken så det kan skrives som vareforbrug hver gang der er en faktura - eller opgøres per en eller anden rytme. Det blev også nemmere med en samlet faktura synes jeg måske

vh

Tilmeldt 5. Apr 13
Skrevet kl. 15:40

Hej begge to

Tak for jeres hurtige henvendelser.

Det er ikke meningen, at butikken skal tjene noget på det. Men gør det som en "tjeneste". Derfor er det ikke meningen, at salget på nogen måde skal ind over deres regnskab (hvilket er et krav fra butikken).

Vi leder derefter efter en måde, hvorpå vi kan gøre det helt korrekt mht. faktureringen.

Blokken i butikken vil være med vores CVR.nr., m.m. Men den vil stadig ikke passe sammen med vores system jo.

Med venlig hilsen

StartSelv

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53

Startselv:

Det er ikke meningen, at butikken skal tjene noget på det. Men gør det som en "tjeneste". Derfor er det ikke meningen, at salget på nogen måde skal ind over deres regnskab (hvilket er et krav fra butikken).

Vi leder derefter efter en måde, hvorpå vi kan gøre det helt korrekt mht. faktureringen.

Blokken i butikken vil være med vores CVR.nr., m.m. Men den vil stadig ikke passe sammen med vores system jo.

OK - ja så må du vel reservere nogle nummerserier til dem - så de har f.eks. fra 100 til 110 - og når de er brugt - får de igen numre fra nr 320 til 330 - det burde kunne fungere. Lad være med at reservere alt for mange numre ad gangen bare - og sørg for jeres navn, cvr og korrekt moms og noter hos jer hvilke numre der er reserveret - så skal det nok fungere - bliver der et hul - så forklar det med at der er reserverede numre - helt formelt kunne butikken lige kvittere for varen +  fakturablok med nr 100 til 110 på en lille seddel

vh

Tilmeldt 5. Apr 13
Skrevet kl. 15:57

Hej John,

Tusinde tak for din tilbagemelding! Det har været en rigtig stor hjælp.

Med venlig hilsen

Startselv

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)