Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med opsætning af hjemmeside

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 13
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg ejer siden på facebook der hedder Landbrugs billeder - og har for kort tid siden ramt de 20.000 likes. Derfor tænkte jeg det var på tide at starte en hjemmeside, med samme koncept som på facebook. Det fungerer således at brugerne ligger billeder op på siden, og vi så deler de bedste billeder. Oven i en upload-funktionen på hjemmesiden, måtte der gerne være et forum og facebook integration. 

Jeg føler at hosting24.com tilbyder en fair pris hvad angår domæne - kan det anbefales?

Det ville være naturligt at kalde siden Landbrugsbilleder.dk - men den side eksisterer allerede i forvejen, og hvis jeg så kaldte den landbrugs-billeder.dk - ville jeg så miste en masse trafik?

Dernæst hvad der angår "tema" på siden, har jeg kigget på forskellige themes på themeforrest.net - hvad kan I anbefale, hvis siden både skal have forum, facebook integration og et forum?

Mvh

En ivrig iværksætter

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 11:08

Damgaard_:

Hej aminoer!

Jeg ejer siden på facebook der hedder Landbrugs billeder - og har for kort tid siden ramt de 20.000 likes. Derfor tænkte jeg det var på tide at starte en hjemmeside, med samme koncept som på facebook. Det fungerer således at brugerne ligger billeder op på siden, og vi så deler de bedste billeder. Oven i en upload-funktionen på hjemmesiden, måtte der gerne være et forum og facebook integration. 

Jeg føler at hosting24.com tilbyder en fair pris hvad angår domæne - kan det anbefales?

Det ville være naturligt at kalde siden Landbrugsbilleder.dk - men den side eksisterer allerede i forvejen, og hvis jeg så kaldte den landbrugs-billeder.dk - ville jeg så miste en masse trafik?

Dernæst hvad der angår "tema" på siden, har jeg kigget på forskellige themes på themeforrest.net - hvad kan I anbefale, hvis siden både skal have forum, facebook integration og et forum?

Mvh

En ivrig iværksætter

- Tillykke med de mange likes. Hosting24.com ville være et af de sidste steder jeg ville kigge efter hosting. En af grundene til det er at de tilbyder ubegrænset plads og traffik. Men i virkeligheden kan man jo ikke tilbyde ubegrænset - der er altid en begrænsning - omend den vil komme ud på penge i sidste tilfælde, den er der. Og mens mange folk ikke kommer i nærheden af den grænse vil udbyderne have alle mulige andre begrænsninger på plads, som de kan bruge til at suspendere din konto - uden du har en reel mulighed for at tjekke det.

- Det er klart at de hostingudbydere som tilbyder begrænset plads og traffik også har begrænsninger på andre ting, men i sidste ende giver de plads og traffik begrænsninger der er sat, et mere realistisk billede af hvad du kan forvente. Nogle du kan overveje (ud over os selvfølgelig Serverfruit.com) kunne være HawkHost, SimplexWebs, MDD Hosting eller måske Big Brain Global Networks (BBGN).

Det ville være naturligt at kalde siden Landbrugsbilleder.dk - men den side eksisterer allerede i forvejen, og hvis jeg så kaldte den landbrugs-billeder.dk - ville jeg så miste en masse trafik?

- Jeg ville nok finde på et mere kreativt navn, da man kan forveksle de 2 meget nemt.

Dernæst hvad der angår "tema" på siden, har jeg kigget på forskellige themes på themeforrest.net - hvad kan I anbefale, hvis siden både skal have forum, facebook integration og et forum?

- Vælg et WordPress tema derfra og find så nogle plugins der kan klare det for dig.

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Tilmeldt 11. Mar 13
Skrevet kl. 11:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er meget ny og søger lidt hjælp udefra - så takker mange gange for svaret!

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 11:20

Hej

Jeg har ingen erfaring med hosting24.com. Men kan VARMT anbefale Meebox.

Jeg kan varmt anbefale at bruge Jomsocial til Joomla. Inde på themeforrest er der lavet templates decideret til Jomsocial.

Men du kan også bruge andre. Du kan evt. bruge kunena som forum eller EasyDiscuss.

Hvis du vil have reklamer på siden kan du bruge http://adagency.ijoomla.com/, det har mange gode funktioner.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Tilmeldt 11. Mar 13
Skrevet kl. 11:26
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 11:32

Damgaard_:

Hvad er er Jomsocial?

Jomsocial er et (betalt) plugin til Joomla, som tilføjer en lang række funktioner - for eksempel forum, integration med facebook, osv.

Damgaard_:

Kan man tjene en skilling eller to på http://adagency.ijoomla.com/?

Ja du kan da nok godt tjene lidt HVIS du er god til at få solgt dine reklamer.

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 11:36

Hej Jens

Jomsocial er en extension til Joomla, der har mange af de funktioner som der på facebook olign. sider.  http://www.jomsocial.com/

Hvis du har trafik på dit website, så ja hvis dine bannerreklamer er relevante og hvis du har 20000 på facebook som er interesseret, så skulle det kunne lade sig gøre.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Tilmeldt 11. Mar 13
Skrevet kl. 18:59

Er det svært at benytte sig af Joomla?

Hvad ville du vurdere chancerne, for at kunne komme til at tjene lidt på bannere mm.?

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 20:09

Nej det gælder bare om, at kaste sig ud i det. Jeg kan godt hjælpe dig gratis med, at komme i gang med det.

Som sagt hvis du har de mange fans og du vælger de rigtige reklamer, så skulle det ikke være det store problem.

Men til at starte med bør du sælge reklamepladsen på dage/uger etc. og ikke klik/visninger.

Tilmeldt 11. Mar 13
Skrevet kl. 14:37

Hvad koster det at komme igang med det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)