Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra simple nyhedsbreve til et intelligent markedsføringsværktøj

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyhedsbrev, hvad er et nyhedsbrev

Set fra modtagerens synspunkt er den modtagne marketing mail ofte blot et nyhedsbrev.
Som afsender er du nød til at forholde dig meget mere nuanceret til begrebet, hvis dine nyhedsbreve skal have en fremtid.

Mange efterspørger en løsning til nyhedsbreve, men leder i virkeligheden efter langt mere. I Danmark er ordet “nyhedsbrev” blevet en fælles betegnelse for en kategori der dækker over meget forskelligt. I virkeligheden med rette, for vi er alle forbrugere når vi holder fri. Dagsordenen for den professionelle online marketingmedarbejdere og forbrugerne, går heldigvis hånd i hånd, også selvom de fleste endnu ikke ved det.

Fra stenalderen til fremtiden
Stenalderen var for e-mailens vedkommende i 1993, hvor den første rigtige e-mail blev sendt. Dengang eksisterede der ingen systemer til udsendelse af nyhedsbreve, der var ingen som efterspurgte massekommunikation på e-mail. De eneste elektroniske beskeder var håndskrevne tekst mails, ingen grafik eller formatering af skrifttyper, kun helt almindelige plain tekst.

Siden er det gået stærkt med udviklingen af først computere, dernæst smartphones og sidenhen også tablets. E-mailen har fået konkurrence fra de sociale medier, de interne postsystemer i f.eks. Facebook, Google+ og Twitter der i sig selv er et postsystem til de korte beskeder. Men e-mailen som disciplin har ikke udviklet sig nævneværdigt. Sproget er blevet mere uformelt, i mange kulturer er beskederne blevet kortere og sprogligt også dårligere. Man accepterer ganske enkelt at det må og skal gå stærkt, at tiden går forud for kvaliteten.

Massekommunikationen, nyhedsbreve, email marketing eller ganske enkelt reklamemails er også lidt af en tidslomme. Formen har ændret sig fra tekst mails til grafiske nyhedsbreve. Men intelligensen i udsendelsen har for hovedparten af alle afsendte beskeder ikke ændret sig. Langt de fleste virksomheder, små som store, sender den samme mail til alle modtagere. Potentialet ved segmenterede og mere intelligente nyhedsbreve er 4-10 gange højere end one-size-fits-all.

Fra simple nyhedsbreve til et intelligent markedsføringsværktøj

MailPlatform understøtter de intelligente nyhedsbreve, der gør en email til et markedsføringsværktøj. Det er ikke den simple variant, hvor navn, firmanavn og andre simple flettefelter indsættes i et nyhedsbrev, men de intelligente afsendte nyhedsbreve, der tager udgangspunkt i modtagerens ....

Læs resten af artiklen lige her

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)