Vi står i den situation at vi skal have lavet vores I/Svirksomhed om til en enkeltmandsvirksomhed. Vi vil selvfølgelig gerne undgå, at skifte CVR nummer, kan det lade sig gøre?
Jeg har ledt virk.dk og skat.dk igennem uden held. Bruger jeg Google, finder jeg guides fra 2006 som ikke er aktuelle mere.
Derfor spørg jeg de kloge hoveder herinde til råds!
Nej - af jer må melde fra og der skal gøres regnskab op som afslutning på I/S hvor I jo (formentlig) beskatter fælles så det gamle I/S er lukket og du skal ha nyt CVR som personlig virksomhed. Du kan ringe til EOS - jeg tror 35 29 10 00 duer og høre hvor du finder ændrings/lukke blanketten, men husk at regnskab/skat og moms skal afsluttes i det gamle I/S - du kan også overtage den andens andele - men det ikke helt ukompliceret så tage en revisor ind til det - det kan læse mere om det HER
Du får nyt CVR men må godt ha samme navn
VH
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nej - af jer må melde fra og der skal gøres regnskab op som afslutning på I/S hvor I jo (formentlig) beskatter fælles så det gamle I/S er lukket og du skal ha nyt CVR som personlig virksomhed. Du kan ringe til EOS - jeg tror 35 29 10 00 duer og høre hvor du finder ændrings/lukke blanketten, men husk at regnskab/skat og moms skal afsluttes i det gamle I/S - du kan også overtage den andens andele - men det ikke helt ukompliceret så tage en revisor ind til det - det kan læse mere om det HER
Du får nyt CVR men må godt ha samme navn
VH
Mange tak for et uddybende svar.
Det er ikke muligt, at den ene part "sælger" sin andel til den anden, så der er 1 ejer og nærmest "automatisk" bliver til en enkeltmandsvirksomhed?
For det andet lyder godt nok træls, især det med et andet CVR nummer. Men hvis der ingen vej er udenom, må vi bide i det sure æble. :)
Det er ikke muligt, at den ene part "sælger" sin andel til den anden, så der er 1 ejer og nærmest "automatisk" bliver til en enkeltmandsvirksomhed?
For det andet lyder godt nok træls, især det med et andet CVR nummer.
Jo det er også beskrevet i det forrige link - men ikke uden afslutning og skatte opgørelse så I skatter korrekt og du vil med sikkerhed skulle ha nyt CVR i alle fald - Jeg ville bestemt tage fat i en revisor og få hjælp til at gøre det korrekt og hurtigt
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER