Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet webshop søger gode råd

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Lampewebshoppen.dk Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle glade iværksættere,

Vi har lige startet en ny webshop og har i den forbindelse brug for lidt gode råd til markedsføring.

Det er mildest talt en jungle så vil gerne trække lidt på nogen med erfaring. Jeg er helt klar over at man ikke kan få en manual til succes (desværre Big Smile). Men vil meget gerne have lidt pointers.

Jeg overvejer følgende:
Annoncer på Facebook.
Adwords
Annoncer hos online boligmagasiner
SEO (puha den er tung) 

Har du kommentarer til eller tilføjelser til ovenstående liste så vil jeg blive super glad Smile

Vil også meget gerne have ris/ros på sortiment og brugeroplevelse.
Du kan finde webshoppen her: www.lampewebshoppen.dk

Med venlig hilsen

Lars Bertelsen

Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Andalumedia Skrevet kl. 16:08

Jeg skal med glæde hjælpe dig på affiliatebasis hvis du ønsker. Er der i din margin plads til en affiliate kommision og har du salgstracking på siden?

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:31

Ja, det er en "tung" omgang at få en ny shop til at skabe salg. Du skal naturligvis i gang med noget markedsføring - i første omgang vil jeg anbefale dig Adwords her kan du nemt styre udgifterne og samtidig meget nemt se resultaterne. Jeg har for ikke så længe siden sat en kampagne op for en kunde, hvor køberne befinder sig i samme segment som i din shop - resultatet talte for sig selv: 6 x pengene igen.

Det kan man naturligvis altid garantere i alle tilfælde, men med de produkter du har, så burde du kunne få succes med en kampagne.

SEO-delen er naturligvis meget vigtig. Hvis du ikke har styr på det, så find informationer her på Amino eller på nettet i øvrigt. Der kan hentes rigtig mange gode gratis råd, men det er hårdt arbejde og det skal vedligeholdes konstant.

Facebook annonceringer - tjaaaa, det er da en mulighed, men der er stor udsving i hvor meget succes der genereres.

Tilmeldt 2. Apr 13
Fra  Lampewebshoppen.dk Skrevet kl. 09:03

Hejsa,

Jeg må indrømme at jeg er lidt skeptisk overfor affiliate marketing.
Kan du evt. forklare lidt omkring priser og din tilgang?

Der er salgstracking på sitet. 

Tilmeldt 2. Apr 13
Fra  Lampewebshoppen.dk Skrevet kl. 09:13

Hej Thomas,

Tak for dit indlæg - jeg vil helt klart kigge nærmere på adwords og 6x pengene igen lyder jo meget fornuftigt Big Smile

SEO delen skal vi have gjort noget mere ved - det er mest tid der er vores udfordring her.

Tænker du at Facebook ikke er besværet værd eller? og er der andre som har erfaringer (gode/dårlige) med Facebook i dette segment?

Mvh.

Lars Bertelsen

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 09:19

Tillykke med den nye shop!

Ja, når først shoppen er klar - så begynder virkeligheden og det hårde arbejde! Der skal et langt sejt træk til, før du for alvor begynder at få salg i din shop.

Jeg vil foreslå dig:

1. Glem alt om facebook annoncer i første omgang. Det er rigtigt rigtig svært at tjene penge på at køre facebook annoncer. Bestemt ikke umuligt, men det er op ad bakke...

2. Kom igang med Adwords. Men advaret - adwords kan være lige så tungt som SEO! Hvis ikke du kender så meget til Adwords, så få læst den her gratis ebog om adwords.

3. Få et affiliate program igang hos partner-ads. Det koster dig kun noget, når du faktisk får et salg. Du har folk til at knokle med SEO for dig, så de kan skabe salg for dig - og du betaler ren provision. Det er altså win-win.

4. Kom igang med SEO. SEO er enormt vigtigt - og faktisk også for dine adwords annoncers performance. Rigtigt mange af de samme parametre som er vigtige i SEO har også betydning for f.eks. prisen på dine Adwords annoncer og deres placering i SERP. Et rigtigt godt sted at starte er at få alt det tekniske på plads - start med at gå igennem alle pointerne i Jonathan Lindahls On-Page SEO Guide.

5. Når så du har trafikken skal du til at igang med at optimere på selve din webshop, så flere af dine besøgende vælger at købe noget.

Og så vil jeg selvfølgelig anbefale dig at tilmelde dig mit gratis nyhedsbrev med tips og tricks til webshops: shoptips.dk 

Held og lykke med det!

\Mikkel

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 09:23

Jeg bruger facebook til at fortælle om tilbud eller nye varer, konkurrencer mv. Men dette kan man jo også gøre i nyhedsmail. Jeg er også ny på markedet, så kan ikke sige noget om, om det virker.

Jeg har selv opsat min adwords kampagne sammen med en fra Google (har kørt i 1 uge) og har indtil videre underskud på det, så med mindre man ved noget om det, så skal man nok have hjælp til det, hvilket jeg er ved at få nu!

Annoncer i boligblade er det ikke vildt dyrt?!

Men ja, SEO er rigtig vigtigt. Jeg laver selv SEO på min side, men har et firma til at lave link building for mig, men det koster jo selvfølgelig hver gang...

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 09:23
Jeg kigger lige med her.

Salgskonsulent hos Systemfrugt A/S

Tilmeldt 2. Apr 13
Fra  Lampewebshoppen.dk Skrevet kl. 10:37

Hej Mikkel,

Tak for de gode råd, sætter stor pris på det.

Jeg vil straks kaste mig ud i at få læst op på de forskellige emner og tænker at affiliate måske alligevel er et skud værd.

Med venlig hilsen

Lars Bertelsen

Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Andalumedia Skrevet kl. 11:38

Klar jeg vil også anbefale Partner-ads som aff. netværk. Det er nok en af de mest lødige aff. netværk i dk! De kører ikke surveys og nyhedsbreve/spamkanoner med 10000000 co-regs.

Når du sætter en kampagne op, så husk at konkurrencen er hård og affiliates, vælger den partner de kan tjene mest på. Regn på hvad en kunde giver af værdi for din forretning, tænk gensalg og kundelivstid med i billedet. 

Hvis du kun fokusere på margin på initialordren, bliver den resulterende kommision til affiliaten typisk for lav, til at det kan betale sig, for ham at opbygge et site med 50-100 artikler om dine produkter.

Husk også, at oplyse så meget som muligt om gennemsnitlig konvertering og ordrestørrelse. Det er mit indtryk, at mange partnere undlader dette. Det gør det derfor svært for affilaten, at lave en beregning på, om det kan betale sig for ham, at vælge netop denne partner.

Til sidst, hvad begrunder du din skepsis i? - Affiliate er gratis trafik og no-cure-no-pay salg! - Du kan altid afvise en affiliate, hvis han laver narrestreger.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)