Hej Amino'er! Jeg er 19 år, går 3. år på hhx og kommer fra Esbjerg. Jeg søger PT job, og føler virkelig jeg har gjort mit for at dette skulle ske. (Har søgt på tankstationer, Fastfood-kæderne, Barene, tøjbutikker osv.) Har ialt søgt omkring 40 steder. Processen har foregået ved at jeg enten har snakket med personen der stod for ansættelsen af folk, hvorefter jeg har afleveret min ansøgning, eller ved at jeg bare har afleveret min ansøgning til en underordnet. De gange jeg har snakket med bestyren af den butik jeg har søgt i, har de ofte været mere interreseret i at jeg fra Juni er interesseret i at arbejde fuldtid, og har spurgt mere ind til dette. Hvorefter jeg tit har fået at vide at de ikke mangler nogen lige pt, men man ved jo ikke hvad der sker i morgen. Gør jeg noget forkert i min Jobsøgningsproces? - Har også søgt på de ledige studiejobs jeg kunne finde på nettet. På foorhånd tak! |
Et godt råd i en jobansøgning:
Ros dig selv til skyerne. Du skal virkelig vise overskud.
Hvis en arbejdsgiver sidder med 50 ansøgninger, så ringer de ikke til den person, som har skrevet en ansøgning, der ligner alle de andres.
De ringer til ham, som kan et eller andet ekstraordinært, eller som skriver i sin ansøgning at han er pisse dygtig.
Husk at skrive ting i stil med: Du kan både arbejde selvstændigt og sammen med andre, du kan tage ansvar, du er villig til at tage mange vagter med kort varsel, du er mødestabil, pligtopfyldende og hvad du ellers måtte kunne komme på (Dog skal du naturligvis kunne overholde det).
Bare husk på at lave noget der er usædvanligt, så arbejdsgiveren ringer til netop DIG.
Jeg er medejer af et tekstbureau, som også kan hjælpe dig med at skrive din jobansøgning. Vi tager en meget lav pris. Du kan eventuelt sende mig en PM, så skal jeg nok hjælpe dig. Indholdet i din jobansøgning er altafgørende for, om du bliver valgt, så det kan være en god idé at få hjælp af nogen som er garvede i at skrive den slags.
Send mig endelig en PM! :-)
De bedste hilsner
Kristian Mølgaard