Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En lille en til Apple (imac) eksperterne!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens :)

Jeg har fået mig en imac 27'' (brugt), så der er adminstrator login. Jeg fik ikke nogle disk med så jeg kunne reboote den, så lige nu står den lige så fint på mit skrivebord ved siden af min anden computer og virker ikke. Så jeg ville høre om det er muligt at reboote den selv uden brug af en disk? Håber i kan hjælpe mig.

Mvh.
Tobias Lund Nielsen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tobias Lund Nielsen:

Hej folkens :)

Jeg har fået mig en imac 27'' (brugt), så der er adminstrator login. Jeg fik ikke nogle disk med så jeg kunne reboote den, så lige nu står den lige så fint på mit skrivebord ved siden af min anden computer og virker ikke. Så jeg ville høre om det er muligt at reboote den selv uden brug af en disk? Håber i kan hjælpe mig.

Mvh.
Tobias Lund Nielsen 

Hej Martin.
Først og fremmest velkommen til æble-verdenen - er sikker på du har fortjent det. Angel

Det burde kunne gøre ved at holde CMD + R nede under opstart. 

Mvh.
Oliver Gorju 

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Skrevet kl. 18:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad os bare kalde mig Tobias :)
Håber det er det her der får den igang, er lidt ivrig efterhånden...

Mvh.
Tobias Lund Nielsen 

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Skrevet kl. 19:33

Det virker desværre ikke for mig på denne måde :( Jeg kan nå frem til at skulle logge mig ind med Apple-id for at reinsallere styresytemet som i dette tilfælde er lion, og det kan kun gøre hvis det Apple'id man logger ind med tidligere har købt lion... Og det har jeg selvfølgelig ikke da dette er mit første Apple produkt, og over i købet er købt brugt.

Hvad gør jeg? :)

Mvh.
Tobias Lund Nielsen 

Fra Helsinge
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 34
Fra  IT Eksperten ApS Skrevet kl. 20:47

Hej Tobias

Du kan mig bekendt ikke installere en Lion licens som er aktiveret under den tidligere ejer, medmindre du har vedkommendes Apple-ID og det udleverer han/hun selvfølgelig ikke.

Jeg vil mene at eneste løsning vil være at købe en ny licens i dit eget Apple-ID og derefter installere dette.

Det er hos f.eks. Humac du skal købe, ellers mener jeg også du kan købe i Apple Store og få en online licens med det samme.

Mvh

/Michael

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Skrevet kl. 21:02

Okay, tak for hjælpen. Jeg må se nærmere på det :)

Mvh.
Tobias Lund Nielsen 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)